همه چیز در مورد کندرخوراکی و غیر خوراکی
فرق کندر دودی با خوراکی + انواع کندر خوراکی
18 اردیبهشت 1399
خرید و قیمت بهار نارنج شیراز در فصل برداشت
فصل برداشت نارنج شیراز کی است؟ + قیمت بهار نارنج خشک
16 خرداد 1399

فصل گل بابونه کی است؟ شکل گل بابونه

خرید و قیمت بابونه درفصل برداشت

آخرین بروز رسانی 2 اسفند 1402 توسط Fateme amooshahi

بابونه یکی از انواع گیاهان دارویی است گه از گذشته تا کنون همیشه مورد استفاده مردم قرار می‌گیرد. بابونه را به عنوان یک گیاه با کاربردهای دارویی فراوان می‌شناسند؛ ولی کاربردهای دیگری هم دارد.

از جمله فواید دیگر بابونه می‌توان در زمینه آرایشی بهداشتی اشاره کرد. همچنین برای بخور نیز استفاده می‌شود. با توجه به فصل برداشت بابونه، نکاتی در مورد خرید و قیمت بابونه شیراز به عنوان بهترین نوع بابونه و انواع مختلف آن ارائه می‌دهیم.

فصل گل بابونه

فصل گل بابونه بهار است. در اواخر فروردین این گیاهان گلدار ظاهر می‌شوند و حدود دو هفته بعد یعنی در اوایل اردیبهشت گل‌های زیبای آنان باز می‌شود. گل بابونه در مناطقی مانند خوزستان، لرستان، شمال ایران و … رشد می‌کند و نسبت به آب و هوای آن منطقه ممکن است زمان گل دهی بابونه ها با یکدیگر متفاوت باشد.

دمنوش گل بابونه داروی افسردگی است و می‌توانید از آن به عنوان یک مسکن نیز استفاده کنید.

فصل برداشت گل بابونه کی است؟

پس از گلدهی بابونه در اواخر بهار و اوایل تابستان نوبت به برداشت آنها می‌رسد. در این زمان گل ها به بزرگترین حد خود رسیده‌اند و برای مصارف دارویی و دمنوش بسیار مناسب هستند.

انواع مختلف گیاه بابونه

اگر قصد خرید بابونه دارید، باید ابتدا با انواع آن و میزان اختلاف قیمت‌ها آشنا شوید. گل بابونه به دو صورت خشک و تازه می‌توان خرید ولی بهتر است، بدانید که در اکثر مواقع نمونه خشک آن فروخته می‌شود.

البته ممکن است پودر شده آن نیز موجود باشد. به‌طورکلی بسته به نیازتان می‌توانید انواع آن را تهیه کنید.

همان‌طور که گفتیم بابونه به صورت خشک، تازه و پودر شده استفاده می‌شود؛ ولی بیشترین حالت آن که به فروش می‌رسد، بابونه خشک است.

قابل ‌ذکر است که اگر بابونه خشک داشته باشید، در صورت نیاز به حالت پودر آن، می‌توانید آن را آسیاب کنید.

گیاه بابونه در انواع مختلف و در شهرهای متعددی کشت می‌شود که از جمله این شهرها می‌توان به شیراز، یاسوج، شهرکرد و لرستان اشاره کرد.

گفتنی است که نباید محل کشت گیاه بابونه را بی‌اهمیت شمرد؛ زیرا محل کشت می‌تواند در عوامل متعددی از جمله موارد زیر باعث تمایز شود:

  • شکل ظاهری گیاه بابونه
  • عطر
  • طعم
  • کاربردهای دارویی یا …

البته انواع گیاهان بابونه فقط به شهر کشت آن‌ها محدود نمی‌شود و دو نمونه دیگر نیز وجود دارد:

  1. بابونه چشم‌گاوی که این اسم به دلیل بزرگ‌تر بودن گل آن گذاشته‌شده است.
  2. گیاه بابونه آلمانی که بذر آن دارای نژاد آلمانی است ولی در ایران کاشته می‌شود.

با توجه به انواع متعددی که برای گل بابونه وجود دارد ممکن است این سوال پیش آید که کدام نمونه بهتر است. به‌طورکلی می‌توان گفت گیاه بابونه شیرازی بهترین نوع است که در ادامه نکات خرید و قیمت بابونه شیراز را بازگو می‌کنیم.

انواع بابونه‌ها چه تفاوت‌هایی با هم دارند؟

با توجه به این که با انواع متعدد گل بابونه آشنا شدید، ممکن است این سوال برایتان ایجاد شود که تفاوت‌های این گیاهان در چیست؟

آیا فقط به دلیل محیط کشت متفاوتشان، نامه‌ای متفاوتی دارند یا در موارد دیگر هم اختلافی وجود دارد؟

در این قسمت در مورد ویژگی‌های خاص هر نمونه مطالبی گفته می‌شود.

اولین تفاوتی که بین انواع گیاهان بابونه وجود دارد و تشخیص آن راحت است، تفاوت ظاهری آن‌ها است. در ادامه ویژگی‌های ظاهری چند نمونه را ببینید و می‌توانید در هنگام خرید متوجه آن بشوید.

  • گل‌های بابونه شیرازی بسیار ریز و رنگ این بابونه مایل به سبز است.
  • بابونه چشم‌گاوی همان‌طور که قبلا اشاره کردیم، گل‌هایی درشت دارد و رنگ آن روشن است.
  • اندازه گلبرگ‌های بابونه آلمانی، لرستان و شهرکرد نیز درشت است اما رنگ تیره‌تری دارند.

تفاوت ظاهری، یکی از تفاوت‌های بابونه‌هاست. تفاوت دیگر در عطر و طعم است. در این زمینه بابونه شیرازی با اختلاف، بهترین گزینه است. بابونه شیرازی بسیار معطر است و تفاوت آن با سایر بابونه‌ها به طور بسیار واضحی قابل تشخیص است.

اگر برای تهیه دمنوش اقدام به خرید بابونه می‌کنید، قطعا بهترین گزینه بابونه شیرازی است. بابونه شیرازی علاوه بر اینکه عطر دلپذیری دارد، برخلاف سایر بابونه‌ها تلخی هم ندارد و طعم دل‌پذیرتری دارد.

قیمت خرید بابونه چگونه است؟

در قسمت قبل در مورد تفاوت‌های بابونه‌ها صحبت کردیم. یکی دیگر از این تفاوت‌ها، تفاوت در قیمت است.

از آنجا که بابونه شیرازی مرغوبیت بیشتری نسبت به بقیه دارد، قاعدتا خرید و قیمت بابونه شیرازی نیز بیشتر از سایر انواع بابونه است.

عوامل متعددی بر اختلاف قیمت بابونه‌ها تاثیر دارند که می‌توان به دو مورد زیر اشاره کرد:

  1. میزان کشت بابونه و برداشت آن در سال‌های متفاوت، متعدد است که روی قیمت کلی تاثیر دارد.
  2. آب‌وهوا
  3. مرغوبیت گیاه
  4. میزان تمیزی و خالص بودن گیاه

قیمت‌ها در زمان‌های مختلف متعدد است و در این مقاله می‌توانید بفهمید که در چه زمانی بابونه را بخرید که هم بهترین کیفیت و هم قیمت مناسب‌تری داشته باشد.

برای اطلاع از آن باید در مورد فصل برداشت بابونه و … اطلاعاتی داشته باشید.

در مورد خرید و قیمت بابونه شیراز باید بدانید که تابستان بهترین موقع خرید است. تابستان فصل برداشت بابونه است که هم کیفیت بهتری دارند و هم این که به دلیل فراوانی، قیمت مناسب‌تری دارند. در زمستان با توجه به اینکه تقاضا افزایش می‌یابد و بابونه‌ای برداشت نمی‌شود، قیمت افزایش می‌یابد.

همان‌طور که اشاره کردیم، هرچه بابونه تمیزتر و خالص‌تر باشد، قطعا قیمت بیشتری دارد. البته این را هم در نظر بگیرید که در صورت خرید گل بابونه خشک، باید کاملا خشک شده باشد.

بابونه شیراز چون کیفیت بسیار عالی دارد و صادراتی نیز هست، قطعا از سایر انواع بابونه‌ها گران‌تر است.

یکی دیگر از انواع حالت‌های فروش بابونه که قبلا اشاره کردیم، بابونه پودر شده است که از لحاظ قیمت نسبت به سایرین ارزان‌تر است.

یکی از دلایل قیمت ارزان آن، کاهش مرغوبیت است؛ چون همراه با اجزای گیاه آسیاب شده است که شامل چوب و خاشاک است و در نتیجه ناخالصی آن بیشتر از دو مورد دیگر است.

شرکت گیاهینه می‌تواند با مناسب‌ترین قیمت، مرغوب ترین بابونه را به شما ارائه دهد. این شرکت بهترین بابونه‌های شیراز را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد و خیالتان از جانب خرید و قیمت بابونه شیراز از طرف شرکت گیاهینه کاملا راحت باشد.

تیم تحریریه گیاهینه
تیم تحریریه گیاهینه
بازرگانی زرین گیاهینه یکی از پیشگامان عرضه ی کاربردی گیاهان بوده و گیاهان متنوع را با فرآوری های مختلف (ادویه، بذر، روغن و...) در دسترس عموم قرار داده است و حال با راه اندازی فروشگاه اینترنتی در تلاش است که بیشتر از قبل مخاطبان خود را راضی نگه داشته و راحتی را برای آنها به ارمغان آورد.
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها