ادویه اورگانو
اورگانو: ادویه اورگانو چیست؟ + اورگانو در چه غذاهایی استفاده می‌شود؟
21 مرداد 1400
خواص پونه درمان کرونا
خواص دمنوش پونه برای درمان کرونا
29 مرداد 1400

خواص دمنوش آویشن در رابطه با درمان کرونا

خواص دمنوش آویشن برای درمان کرونا

آخرین بروز رسانی 28 مرداد 1400 توسط تیم تحریریه گیاهینه

خواص دمنوش آویشن در رابطه با درمان کرونا

استفاده از گیاهان دارویی همیشه یکی از راه‌های درمان بیماری‌های فصلی مانند سرماخوردگی و … بوده است. از همین استفاده از آن‌ها در فرهنگ و طب ما وجود داشته است. آویشن یکی از این گیاهان دارویی است که دم کرده آن می‌توانند تأثیر بسیار زیادی در بهبودی افراد سرماخورده داشته باشد. بعد از ظهور ویروس کرونا هم استفاده از گیاهان دارویی برای بهبود و درمان آن ادامه پیدا کرد. آویشن با توجه به خواصی که برای درمان ریه و بیماری‌های مانند برونشیت دارد، می‌تواند برای بهبودی اوضاع کرونا هم استفاده شود. هرچند که کرونا هیچ شباهتی به بیماری‌های دیگر مانند سرماخوردگی و … ندارد.

داروهای مؤثر در درمان کرونا

از زمان ظهور بیماری کویید19 تا به امروز داروهای زیادی برای درمان و یا بهبودی این بیماری معرفی شده‌اند اما تنها یک دارو برای درمان این بیماری تأثیرگذار است. رمدسیویر تنها دارویی است که می‌تواند کرونا را درمان کند و سازمان جهانی بهداشت هم آن را تأیید کرده است اما این دارو فقط در بیمارستان‌ها قابل دسترسی و تزریق است. با توجه به این شرایط یک راه‌حل ساده‌تر و برای افرادی که در منزل هستند می‌تواند بسیار کمک کننده باشد. استفاده از دمنوش آویشن یکی از گزینه‌های بسیار مناسب و مؤثر در بهبودی بیمار کرونایی است.

خواص گیاه آویشن

این گیاه خواص مختلفی دارد که هر کدام از آن‌ها می‌تواند در بهبودی بیماری‌های ویروسی و … به کار رود.

  • آنتی‌باکتریال بودن آویشن می‌تواند باکتری‌های موجود در بدن را از بین ببرد.
  • ضدالتهاب بودن آویشن می‌تواند در زمان‌هایی که محرک مضری وارد بدن شده است به‌خوبی وارد عمل شود.
  • آویشن یک گیاه ضد احتقان است و می‌تواند باعث کاهش تورم و التهاب در مخاط مجاری بینی یا چشم شود.
  • ضد درد بودن این گیاه برای کرونا خوب است
  • ضد نفخ بودن آن برای دستگاه گوارشی مفید است
  • خلط‌آور بودن آویشن باعث خروج این ماده مخاطی از بدن می‌شود
  • ضد ویروس بودن آویشن یکی از ویژگی‌های این گیاه است که می‌تواند فرد مبتلا به کرونا را بهبود دهد
  • همچنین آویشن دارای خواص ضد قارچی است.

استفاده از آویشن برای بهبود بیماری کرونا

خواص ضد ویروسی آویشن ثابت شده است و این گیاه می‌تواند بر روی پروتئین‌های سلولی و آنزیم‌های ویروس تأثیرگذار باشد. علاوه بر این آویشن اثرات ضد ویروس هم دارد و می‌تواند در تقویت تأثیرات ضد ویروسی داروهای دیگر به‌خوبی کمک کند. در کنار همه این‌ها داشتن خواص آنتی‌اکسیدانی، ضد التهابی و ضد دردی که دارد می‌تواند خیلی زود و سریع در بهبود علائم بیماری مؤثر باشد. اما یکی از مم‌ترین ویژگی‌های آویشن ضد سرفه بودن آن است که در گذشته هم ثابت شده است. همچنین نتیجه‌گیری‌های جدید نشان داده این گیاه چنین خاصیتی را در برابر ویروس کرونا و آنفولانزا هم دارد.

نحوه استفاده از آویشن

آویشن را می‌توانید به اشکال مختلف استفاه کنید. خشک شده این گیاه را می‌توانید از عطاری‌ها یا به شکل‌های دیگر از داروخانه‌ها خریداری کنید.

  • روزانه 2 یا 3 فنجان دم کرده این گیاه را میل کنید.
  • عصاره روغن این گیاه را تهیه کرده و روزی 3بار بر روی سینه ماساژ دهید.
  • روزانه 4 بار دم کرده این گیاه را با عسل بخورید.
  • تهیه داروی آماده آویشن از داروخانه‌ها

لازم به ذکر است که برای تهیه دم‌نوش این گیاه می‌توانید 2 گرم از آن را در 100 سی‌سی آب ریخته و به مدت 10 دقیقه صبر کنید تا دم‌نوش شما آماده شود.

نکاتی که باید در استفاده از آویشن برای درمان کرونا رعایت کنید

خواص عالی آویشن برای کرونا و بیماری‌های ویروسی دیگر مانند سرماخوردگی، برونشیت، آنفولانزا و … توسط خیلی از متخصصین تأیید شده است اما باید یک سری از نکات مهم را در رابطه با این گیاه مد نظر خود قرار دهید. موضوع اول این است که نباید به هیچ عنوان آویشن جایگزین داروهایی که پزشکان تجویز کرده‌اند شود. همچنین قبل از استفاده از این گیاه دارویی با پزشک مراقب خود مشورت کنید تا استفاده از این گیاه برای مصرف کنند مشکل‌ساز نشود.

همچنین لازم به ذکر است که مصرف آویشن برای خانم‌های باردار ممنوع است و به هیچ عنوان از آن استفاده نکنند. همچنین مصرف بیش از حد این گیاه می‌تواند حساسیت‌زا باشد به همین دلیل باید در مصرف آن متعادل رفتار کنید.

سخن آخر

بهترین گزینه برای درمان خانگی کرونا استفاده از گیاه آویشن است. هرچند که این داروی گیاهی را نباید به عنوان جایگزین داروی اصلی و روش‌های درمانی بیمارستانی قرار داد. اما نبود روش‌های دیگر برای درمان‌ خانگی کرونا و همچنین تأثیر بالای آن بر بهبود بیماران این گیاه را به‌عنوان بهترین گزینه معرفی کرده است.

 

برای خرید و مشاهده قیمت عمده برگ آویشن شیرازی به صفحه این محصول مراجعه کنید.

تیم تحریریه گیاهینه
تیم تحریریه گیاهینه
بازرگانی زرین گیاهینه یکی از پیشگامان عرضه ی کاربردی گیاهان بوده و گیاهان متنوع را با فرآوری های مختلف (ادویه، بذر، روغن و...) در دسترس عموم قرار داده است و حال با راه اندازی فروشگاه اینترنتی در تلاش است که بیشتر از قبل مخاطبان خود را راضی نگه داشته و راحتی را برای آنها به ارمغان آورد.
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها