فواید چای سبز | طریقه مصرف چای سبز
با فواید و مضرات چای سبز آشنا شوید! + طریقه مصرف چای سبز
9 بهمن 1402
آیا ماست و دارچین برای لاغری خوب است؟
آیا ماست و دارچین برای لاغری خوب است؟
18 بهمن 1402

فلفل سفید چیست؟ فلفل سفید برای چی خوبه؟

آخرین بروز رسانی 21 بهمن 1402 توسط Fateme amooshahi

فلفل سفید و سیاه، هردو از همان گیاه Piper nigrum به دست می‌آیند. اما تفاوت این دو در چیست؟ آیا خواص فلفل سفید بیشتر از سیاه است؟

ریشه‌های دانه فلفل که در غذاهای سراسر از هند گرفته تا کانادا استفاده می‌شود، در ساحل مالابار کرالا رشد می‌کنند و از بهترین دانه‌های فلفل دنیا محسوب می‌شود. هر دو دانه فلفل سیاه و سفید، توت های کوچک خشک شده از یک انگور فلفل هستند.

منتها تفاوت اصلی میان فلفل سفید و سیاه در زمان برداشت توت ها و نحوه فرآوری آنهاست.

فلفل سفید چیست؟

شاید کمتر نام فلفل سفید را شنیده باشید، فلفل سفید درختچه ای بالا رونده است که به حالت خود رو و وحشی در مناطق گرمسیر و به ویژه در هند می‌روید. گل‌های آن سفید و به صورت سنبله و میوه آن گرد و کوچک تر از نخود است.

پس می‌توان گفت فلفل سفید از توت‌هایی به دست می‌آید که در زمان رسیدنِ کامل، چیده می‌شوند. این توت ها در آب خیس می‌شوند تا تخمیر شوند و سپس لایه بیرونی آن برداشته می‌شود و فقط دانه داخلی و رنگی روشن از آن باقی می‌ماند.

به یاد داشته باشید که فلفل سفید در ابتدا به رنگ سبز و پس از رسیدن به رنگ قرمز تیره در می‌آید و به شکل خوشه‌ای از ساقه آویزان می‌شود. برای به دست آوردن فلفل سفید، دانه‌ها هنگام برداشت باید کاملاً رسیده و به رنگ کبود متمایل به قرمز تیره باشند.

پس به همین دلیل است که بافت دانه فلفل سفید در مقایسه با دانه فلفل سیاه صاف است.

فلفل سفید خواص دارویی زیادی دارد، در ادامه ی مقاله به تشریح کامل خواص فلفل سفید و نحوه خرید عمده فلفل سفید می‌پردازیم، با ما همراه باشید.

خواص فلفل سفید چیست؟

فلفل سفید برای چی خوبه

فلفل سفید خواص دارویی زیادی دارد و از گیاهان دارویی بسیار قدیمی جهان محسوب می شود و دارای طبع گرم و خشک می‌ باشد. جالب است بدانید دانه های جادویی فلفل سفید حاوی مقدار قابل توجهی ویتامین و مواد معدنی می باشند که به سلامت دستگاه گوارش کمک می کند.

یکی از خواص فلفل سفید این است که باعث لاغری و کاهش وزن شده و برای پیشگیری از سرطان و بیماری های قلبی و عروقی مفید است.

طبیعت فلفل سفید گرم و خشک می باشد. فلفل سفید یک منبع غنی از آنتی اکسیدان ها، فلاونوئید ها، ویتامین A، ویتامین C، ویتامین B2، ویتامین B6، ویتامین K، منگنز، مس، منیزیم، کلسیم، فسفر، آهن، پتاسیم و پروتئین و فیبر است.

از دیگر خواص فلفل سفید میتوان به رقیق‌کننده خون، ضد بلغم، ضد نفخ و ضد سرفه اشاره کرد جالب است بدانید از فلفل سفید برای تسکین درد دندان، تقویت کبد، تنگی نفس، تقویت حافظه، مسمومیت و تقویت معده نیز استفاده می شود. برخی از خواص دیگر فلفل سفید عبارتند از:

  1.  ضد آفتاب طبیعی و مفید برای جوان سازی پوست
  2.  رفع مو های زائد بدن
  3.  تقویت و افزایش رشد مو
  4.  لاغری و کاهش وزن
  5.  درمان آرتروز
  6.  درمان سردرد
  7.  درمان سرفه
  8.  سلامت قلب
  9.  تقویت بینایی
  10.  درمان آب مروارید
  11.  درمان پوکی استخوان

توجه: مصرف زیاد فلفل برای بیماری‌ های دستگاه گوارش، مجاری ادرار، سل، بواسیر، سودا، کلیه، جگر و کسانی که کم ‌خونی دارند مفید نمی‌ باشد. این نکته را در نظر داشته باشید که زیاده روی در مصرف فلفل سفید مضر است و ممکن است با این که مقوی معده و دستگاه گوارش است باعث افزایش ترشحات معده می شود، بنابراین در مصرف آن افراط نکنید.  فلفل سفید تسکین دهنده اعصاب و مسکن درد های عصبی است.

محصول پیشنهادی گیاهینه : قیمت فلفل سفید

1. سلامت دستگاه گوارش

فلفل سفید هضم غذا را آسان می‌کند. پیپرین، ترکیب فعالی که در این ماده موجود است، اثر آنزیم‌های گوارشی را تقویت می‌کند. در نهایت چنین موردی می‌تواند جذب مواد مغذی و سلامت روده را بهبود بخشد.

2. خواص آنتی اکسیدانی

فلفل سفید و سیاه هر دو سرشار از آنتی اکسیدان هستند که ممکن است به مبارزه با رادیکال های آزادی که عامل بیماری  هستند، کمک کند.

همچنین مصرف منظم فلفل سفید می‌تواند با استرس اکسیداتیو که باعث آسیب سلولی و بیماری‌های مزمن می‌شود مبارزه کند. البته برای تأیید این اقدامات به مطالعات بیشتری نیاز است.

3. تسکین درد و اثرات ضد التهابی

پیپرین همچنین یک مسکن بالقوه است. این مورد ممکن است باعث کاهش تورم شود و کمی باعث تسمین درد شود.

4. کمک به کاهش وزن

فلفل سفید باعث افزایش سوخت و ساز و متابولیسم بدن می‌شود و در کنار رژیم غذایی سالم و ورزش می‌تواند به کاهش وزن کمک کند.

برای آشنایی با انواع فلفل سیاه می‌توانید مقاله مربوطه را مطالعه کنید.

5. در بیماری های مزمن

فلفل سفید ممکن است با مهار رشد سلولی، ترویج مرگ سلول های سرطانی (اتوفاژی)، جلوگیری از تشکیل مواد سرطان زا، در کاهش خطرات سرطان نقش داشته باشد.

همچنین این فلفل می‌تواند اثرات ضد دیابتی داشته باشد و ممکن است به کاهش سطح کلسترول کمک کند. به علاوه، فلفل سفید سرشار از آنتی اکسیدان‌هایی است که می‌توانند روند بیماری‌های سنین بالا مانند آلزایمر را کند کنند.

6. خواص فلفل سفید برای لاغری

فلفل سفید در مقایسه با فلفل سیاه از ارزش دارویی بیشتری برخوردار بوده که یکی از خواص فلفل سفید، کاهش وزن و کمک به لاغری است. در واقع فلفل سفید دارای مقادیر بسیار زیادی کپسایسین بوده که سبب افزایش چربی سوزی بدن خواهد شد و به کاهش وزن افراد کمک شایانی خواهد کرد. همچنین مصرف مقدار مناسب از فلفل سفید باعث افزایش متابولیسم بدن شده و لاغری را برای مصرف‌کننده به ارمغان می‌آورد؛ از این‌رو چنانچه به دنبال کاهش وزن با ادویه‌جات و دمنوش‌های گیاهی هستید، می‌توانید از فلفل سفید در طبخ انواع غذاها، روغن فلفل سفید، چای فلفل سفید، نوشیدنی فلفل سفید در آب سبزیجات و آبمیوه استفاده کنید تا از شر بیماری‌های مرتبط با چاقی در امان بماند.

تفاوت فلفل سفید و فلفل سیاه در چیست؟

تفاوت فلفل سفید و فلفل سیاه در چیست؟

فلفل سیاه و سفید هر دو میوه های گیاه (Piper Nigrum) پیپر نیگروم هستند اما نحوه ی تهیه آن ها با هم متفاوت است، اگر دانه های رسیده در زیر نور خورشید خشک شوند فلفل سیاه به دست می‌آید اما اگر پس از رسیدن در آب خیس بخورند و پوست آن ها جدا شود، فلفل سفید به دست می‌آید.

اما فلفل سفید و سیاه نه تنها در مراحل تهیه بلکه در کابرد نیز با هم تفاوت دارند.  فلفل سیاه در مقایسه با فلفل سفید، عطر، طعم و بوی قوی تری دارد. فلفل سیاه نسبت به فلفل سفید مقادیر بالاتری چربی دارد. فلفل سیاه کاربرد بیشتری در آشپزی دارد چون باعث خوش طعم تر شدن غذا می شود.

از لحاظ ارزش دارویی فلفل سفید در مقایسه با خرید فلفل سیاه ارزش های دارویی بیشتری دارد. در طب سنتی و طب چینی، فلفل سفید برای درمان استفاده می شود. فلفل سیاه در مقایسه با فلفل سفید، طول عمر بیشتری دارد و مدت طولانی تری نگهداری می شود.

فلفل سفید در چه غذاهایی استفاده می‌شود؟

از فلفل سفید برای بهبود طعم و مزه انواع غذاها و زیبایی و سفره آرایی استفاده می‌شود. اغلب خوراکی‌های سوئدی، چینی و ویتنامی برای خوش عطر و طعم کردن غذاها از فلفل سفید استفاده می‌کنند. فلفل سفید در غذاهای سبک و سس‌ها کاربرد ویژه‌ای دارد. به‌طور کلی فلفل سفید در غذاهای زیر برای ایجاد مزه فلفلی مصرف می‌شود:

  • انواع سوپ‌ها مانند سوپ‌های خامه‌ای
  • تاس کباب
  • آبگوشت
  • مصرف در غذاهای خورشتی و کم رنگ
  • طعم‌دهنده انواع سالاد، ساندویچ‌ها و گوجه فرنگی
  • تزیین سس سفید و پوره سیب زمینی
  • طعم فلفلی سیب زمینی سرخ شده و تخم مرغ
  • مزه‌دار کردن پودر کلم
  • طعم‌دار کردن انواع غذاهای سوئدی

کشور های تولید کننده و مصرف کننده فلفل سفید

خواص فلفل سفید

هند بزرگترین تولید کننده و مصرف کننده فلفل سیاه و فلفل سفید در دنیا می باشد. سالانه نزدیک به یک میلیون و هفتصد هزار تن فلفل سفید از 770 هزار هکتار زمین در هند برداشت می شود و بیش از 90 درصد آن در داخل هند نیز مصرف می ‌شود.
بنابراین کشور هند بزرگترین تولید کننده و مصرف کننده فلفل سفید در دنیا می باشد و به تمام نقاط دنیا صادرات فلفل سفید انجام می دهد.

محصول پیشنهادی گیاهینه : خرید زردچوبه

خرید عمده فلفل سفید از وب سایت رسمی گیاهینه

وب سایت رسمی گیاهینه، معتبر ترین سایت برای خرید و فروش عمده ادویه جات می باشد. این وب سایت با تلاش زیاد و استفاده از کارشناسان حرفه ای در تهیه و فروش فلفل سفید همواره پیشتاز است. گیاهینه فلفل سفید را در بسته های 1 تا 10 کیلوگرمی بسته به درخواست مصرف کننده توزیع می نماید.

در صورت داشتن سوال و نیاز به خرید عمده فلفل سفید، با شماره های درج شده در سایت با پشتیبان های گیاهینه در تماس باشید.

تیم تحریریه گیاهینه
تیم تحریریه گیاهینه
بازرگانی زرین گیاهینه یکی از پیشگامان عرضه ی کاربردی گیاهان بوده و گیاهان متنوع را با فرآوری های مختلف (ادویه، بذر، روغن و...) در دسترس عموم قرار داده است و حال با راه اندازی فروشگاه اینترنتی در تلاش است که بیشتر از قبل مخاطبان خود را راضی نگه داشته و راحتی را برای آنها به ارمغان آورد.
5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها