قیمت بهار نارنج خشک
قیمت بهار نارنج در بهار 1400
1 اردیبهشت 1400
قیمت گل محمدی خشک
قیمت گل محمدی خشک در سال 1400
2 تیر 1400

خواص کندر برای ریه و درمان کرونا

آخرین بروز رسانی 5 اردیبهشت 1400 توسط تیم تحریریه گیاهینه

خواص کندر برای ریه و درمان کرونا

کندر که با نام olibanum نیز شناخته می‌شود، از صمغ یا شیره درخت Boswellia به دست می‌آید. این گیاه به طور معمول در مناطق خشک و کوهستانی هند، آفریقا و خاورمیانه رشد می‌کند. کندر بوی چوب مانند و تندی دارد و می‌توان آن را استشمام یا از طریق پوست جذب کرد یا به صورت دمنوش یا به عنوان مکمل مصرف کرد.

صدها سال است که کندر در طب آیورودا مورد استفاده قرار می‌گیرد و دارای فواید سلامتی اعم از بهبودی آرتروز، هضم بهتر و کاهش آسم و سلامت بهتر دهان است و حتی ممکن است به مبارزه با انواع خاصی از سرطان کمک کند. این روزها که همگی درگیر ویروس کرونا هستیم، بهتر است کمی با فواید کندر برای درمان کرونا و ریه نیز آشنا شوید.

فواید و خاصیت کندر

کاهش و درمان آرتروز

کندر دارای اثرات ضدالتهابی است که می‌تواند به کاهش التهاب مفصلی ناشی از آرتروز و آرتریت روماتوئید کمک کند. محققان معتقدند که کندر از ترشح لوکوترین (ترکیباتی هستند که باعث التهاب می‌شوند)، پیشگیری می‌کند. ترپن‌ها و اسیدهای بوزولئیک به نظر قوی‌ترین ترکیبات ضد التهابی در کندر هستند.

بهبود عملکرد روده

خواص ضدالتهابی کندر نیز ممکن است به عملکرد صحیح روده کمک کند. این ماده آلی به ویژه در کاهش علائم بیماری کرون و کولیت اولسراتیو، دو بیماری التهابی روده، موثر به نظر می‌رسد.

التیام آسم

طب سنتی قرن‌ها است که از کندر برای درمان برونشیت و آسم استفاده می‌کند. تحقیقات نشان می‌دهد که ترکیبات آن ممکن است از تولید لکوترین‌ها که باعث انقباض عضلات برونش در آسم می‌شود، پیشگیری کند. کندر به کاهش احتمال حملات آسم در افراد مستعد کمک خواهد کرد. همچنین ممکن است علائم آسم، مانند تنگی نفس و خس خس را تسکین دهد.

حفظ سلامت دهان و دندان

کندر ممکن است به شما در پیشگیری از بوی بد دهان، دندان درد، حفره ها و زخم های دهانی کمک کند. به نظر می‌رسد اسیدهای بوزولئیک موجود در آن دارای خواص ضد باکتریایی قوی هستند که ممکن است به پیشگیری و درمان عفونت های دهانی کمک کنند.

مبارزه با برخی از سرطان‌ها

اسیدهای بوزولئیک موجود در کندر ممکن است از گسترش سلول‌های سرطانی پیشگیری کند. براساس مطالعات، اسیدهای بوزولئیک همچنین از تشکیل DNA در سلول‌های سرطانی پیشگیری کرده که می‌تواند به محدود کردن رشد سرطان نیز کمک کند.

تقویت سیستم ایمنی بدن

کندر با تاثیر مثبت روی لنفوسیت‌ها و سلول‌های T به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کرده و تولید آنتی بادی در بدن را افزایش می‌دهد. درنتیجه می‌تواند از بروز بسیاری از بیماری‌های جدی و خطرناک پیشگیری کند.

درمان بیماری‌های خودایمنی

 کندر با تقویت سیستم ایمنی، از بدن در برابر بیماری‌های خود ایمنی محافظت کرده و خطر ابتلا به بیماری‌های لوپوس، آرتریت روماتوئید و سایر بیماری های مزمن را کاهش خواهد داد.

خاصیت و تاثیر کندر خوراکی برای ریه چیست؟

بیش از یک سال است که از  شیوع ویروس کرونا در ایران می‌گذرد و متاسفانه آمار ابتلا و حتی مرگ و میر رشد چشمگیری داشته است. از این جهت بسیاری از اقشار جامعه برای ریشه‌کنی و مقابله با این بحران دست به کار شده‌اند. متخصصین طب سنتی براین باور هستند که می‌توان از طب ابوعلی سینا در درمان این ویروس ناشناخته استفاده کرد.

همانطور که گفته شد، در طب سنتی از کندر برای بهبود بیماری آسم و برونشیت استفاده می‌شود. تحقیقات بسیاری در همین زمینه نشان می‌دهد که مصرف کندر از تولید لکوترین در ریه پیشگیری کرده و در نتیجه می‌تواند در درمان مشکلات ریه و کرونا موثر واقع شود، بدان صورت که لکوترین موجود در کندر باعث انقباض عضلات ریه موقع حمله آسم شده و در نتیجه مصرف کندر تا حد زیادی از پیشرفت این بیماری پیشگیری خواهد کرد.

 

در بعضی از خانه‌ها، دود کردن کندر با اسپند و یا بدون اسپند رواج دارد. برخی از افراد نیز وقتی به فصل شیوع سرماخوردگی‌ها نزدیک می‌شوند، با مشاهده نشانه‌هایی مثل عطسه و آبریزش بینی، سریع چند دانه کندر دود می‌کنند و خودشان و سایر اعضای خانواده را در مقابل خطر سرماخوردگی، به نوعی واکسینه می‌کنند. گفته می‌شود این دود دارای خواص درمانی بوده و ضد عفونی کننده هوا محسوب می‌شود. شما نیز می‌توانید با این روش، خود را در برابر برخی علائم کرونا محفوظ بدارید.

بهترین نوع کندر از نوع خالص آن است که تازه و نرم باشد، ظاهری سفید داشته و خیلی هم زود شکسته شود و پس از مشاهده داخل آن باید حالت چسبنده و زرد و طلایی رنگ داشته باشد. بااین حال می‌توان کندر را از طریق سوزاندن نیز تست کرد، یک تکه کندر را آتش بزنید و اگر خوب آتش گرفت، این یعنی که کندر اصل است. از این کندر می‌توان به همراه اسپند برای ضدعفونی کردن استفاده کرد و از بوی مطبوع آن هم لذت برد.

عوارض و مضرات کندر برای ریه

اگرچه کندر از خواص درمانی و دارویی فراوانی برخوردار است اما مصرف بیش از اندازه کندر، می‌تواند عوارض جانبی برای سلامت افراد در پی داشته باشد. از دیرباز کندر در طب سنتی به عنوان دارویی با دوزهای سمی بسیار کم شناخته می‌شود که میزان سمیت آن برای بدن انسان مورد مطالعه قرار نگرفته است. حال برخی از مطالعات علمی گزارش داده‌اند که مصرف کندر، می‌تواند عوارض و مضراتی از قبیل حالت تهوع، اسهال، رفلاکس اسید معده و خارش پوستی را به همراه داشته باشد. همچنین ممکن است با برخی از داروها چون داروهایی رقیق‌کننده خون، قرص‌های کاهش‌دهنده کلسترول و داروهای ضد التهاب تداخل داشته باشد. زیاده‌روی در مصرف کندر سبب سوختن خلط‌های خون و بغلم خواهد شد. به‌طور کلی تا به امروز گزارشی در ارتباط با عوارض و مضرات مصرف کندر برای ریه ارائه نشده است.

خرید عمده کندر خوراکی اصل    

اگر به دنبال خرید و فروش عمده کندر خوراکی اصل هستید، مراکز بسیاری در زمینه عرضه کندر خوراکی و آتشین فعالیت دارند. یکی از مراکز فعال در زمینه پخش، سایت زرین گیاهینه است که در فروش عمده کندر خوراکی و آتشین به صورت اینترنتی فعالیت دارد. اگر قصد خرید عمده کندر خوراکی اصل را دارید، می‌توانید به صورت اینترنتی سفارش خرید خود را ثبت نمایید.

بازرگانی زرین گیاهینه محصول خریداری شده را با توجه به حجم بار از طریق باربری، اتوبوس و پست برای مصرف‌کنندگان و فروشندگان در تمام نقاط کشور ارسال می‌کند. به طور کلی برای دریافت مشاوره‌های لازم در زمینه فروش عمده کندر خوراکی اصل و آتشین می‌توانید با راه‌های ارتباطی فروشگاه گیاهینه یا شماره ۰۳۱۹۵۰۱۰۰۴۵ و ۰۹۱۳۴۲۵۵۳۴۰ تماس بگیرید و با خرید آن خود را در برابر کرونا محفوظ بدارید.

تیم تحریریه گیاهینه
تیم تحریریه گیاهینه
بازرگانی زرین گیاهینه یکی از پیشگامان عرضه ی کاربردی گیاهان بوده و گیاهان متنوع را با فرآوری های مختلف (ادویه، بذر، روغن و...) در دسترس عموم قرار داده است و حال با راه اندازی فروشگاه اینترنتی در تلاش است که بیشتر از قبل مخاطبان خود را راضی نگه داشته و راحتی را برای آنها به ارمغان آورد.
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها