ادویه و دیابت
بهترین ادویه‌ها و دمنوش‌های مفید برای درمان افراد دیابتی را بشناسید!
21 خرداد 1401
چیست
پرمصرف‌ترین ادویه‌های ایران و جهان را بشناسید!
25 خرداد 1401

درمان پارکینسون با طب سنتی و گیاهان دارویی

آخرین بروز رسانی 24 مرداد 1402 توسط Fateme amooshahi

درمان گیاهی پارکینسون چگونه امکان پذیر است؟ یکی از بیماری‌هایی است که افراد بسیاری از آن رنج می‌برند. برای این بیماری داروها و درمان‌های متعددی پیشنهاد شده است؛ اما هریک از این داروهای شیمیایی دارای عوارض جانبی هستند و میزان و زمان تاثیرگذاری آن‌ها نیز متفاوت است. یکی دیگر از روش‌های درمان بیماری پارکینسون که مضرات داروهای شیمیایی را ندارد، مصرف داروهای گیاهی است؛ اما سوالی که پیش می‎آید این است که درمان گیاهی پارکینسون چگونه است؟ کدام گیاهان می‌توانند برای درمان بیماری پارکینسون استفاده شوند؟ مدت زمان تاثیر گیاهان بر روند بیماری پارکینسون چه مدتی است؟

برای یافتن پاسخ این سوالات و سوالات مشابه می‌توانید این مطلب را مطالعه کنید تا سطح اطلاعات خود در این زمینه را بالا ببرید؛ پس تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

بیماری پارکینسون چیست؟

وقتی اسم بیماری پارکینسون را می‌شنوید معمولا لرزش دست پدربزرگان و مادربزرگان به ذهنتان خطور می‌کند؛ اما باید بدانید پارکینسون بیماری فراتر از لرزش دست‌ است. پارکینسون یک نوع اختلال مغزی است که معمولا در افراد بالای 60 سال دیده می‌شود.

نشانه‌های این بیماری به آرامی شروع می‌شود و بعد از گذشت زمان شدت می‌یابد. علائمی همچون لرزش اندام‌های بدن، سفت شدن بدن، مشکل در راه رفتن و حرکت کردن از نشانه‌های اولیه این بیماری است. پس از شدت یافتن بیماری، ممکن است بیمار دچار مشکل در خواب، حافظه و تغییرات رفتاری و ذهنی شود. در برخی از بیماران نشانه‌هایی از افسردگی و فراموشی نیز دیده شده است.

علائم بیماری پارکینسون

علائم بیماری پارکینسون

وجود رعشه و لرزش در اندام‌های مختلف بدن

  • آهستگی حرکاتی مانند قدم گذاشتن، برداشتن وسیله، بلند شدن از روی زمین یا صندلی و غیره.
  • سفتی عضلات، این مورد می‌تواند باعث ایجاد درد شده و بر فعالیت‌های بیمار را تحت الشعاع قرار دهد.
  • از دست رفتن تعادل، تعادل افراد در هنگام حرکت به هم می‌ریزد و فرد مجبور به خم شدن به جلو می‌شود.
  • ایجاد تغییر در هنگام حرف زدن؛ فرد بسیار آرام و بدون هیچگونه احساسی حرف می‌زند. گاهی اوقات احتمال دارد شما متوجه برخی از کلمات و عبارات نشوید.
  • ایجاد تغییر در دست خط؛ به دلیل مشکلات عضله‌ای، ممکن است فرد در نوشتن نیز با مشکل مواجه شود و دست خط وی نیز تغییر کند.

علل اساسی بیماری پارکینسون

علل اساسی بیماری پارکینسون

براساس تحقیقات محققان دو عامل اصلی باعث بروز بیماری پارکینسون می‌شوند.

  • عوامل محیطی: استفاده از مواد غذایی فرآوری شده و مواد غذایی که با سموم کشاورزی نگهداری می‌شوند، می‌تواند یکی از موارد ابتلا به پارکینسون باشد.
  • ژنتیک: این بیماری می‌تواند ناشی از انتقال ژن معیوب از والدین به کودکان باشد و در بزرگسالی نمایان شود.

درمان گیاهی پارکینسون

درمان‌های متعددی برای این بیماری پیشنهاد شده است که درمان دارویی و درمان گیاهی پارکینسون جز مهم‌ترین و رایج‌ترین راه‌های درمانی است. به دلیل وجود عوارض جانبی در برخی از داروهای شیمیایی، در این بخش تنها در مورد درمان گیاهی پارکینسون توضیحاتی ارائه می‌دهیم.

گیاهان دارویی بسیاری برای درمان بیماری پارکینسون معرفی شده‌اند. برخی از گیاهان از بروز این بیماری جلوگیری می‌کنند، بعضی از گیاهان نیز بعد از وقوع، بیماری را کنترل کرده و از پیشرفت آن جلوگیری می‌کنند. در این بخش به معرفی و بررسی برخی از آن‌ها خواهیم پرداخت.

گیاه سیاه دانه و درمان پارکینسون

درمان پارکینسون و سیاه دانه

یکی از مواردی که در درمان پارکینسون به وفور مورد استفاده قرار می‌گیرد، سیاه‌دانه است. این گیاه گلدار یکساله برای درمان بیماری‌های متعددی مانند دیابت، تشنج، آسم و پارکینسون مورد استفاده قرار می‌گیرد. سیاه دانه طبعی گرم دارد و از بروز بسیاری از بیماری‌ها که ریشه آن‌ها سردی است همانند پارکینسون جلوگیری می‌کند.

افراد مبتلا به بیماری پارکینسون می‌توانند روغن اصل سیاه دانه را تهیه کرده و هر شب در هنگام خواب، سر و پاهای خود را به این روغن آغشته کنند. این روغن از پیشرفت بیماری پارکینسون پیشگیری می‌کند و تا حدودی می‌تواند آن را کنترل کرده و بهبود بخشد.

گیاه زنجبیل و درمان پارکینسون

زنجبیل گیاهی دارویی است که با توجه به خاصیت‌ها و ویژگی‌هایی که دارد می‌تواند برای درمان بسیاری از بیماری‌ها مانند دیابت، اسهال، لخته شدن خون و پارکینسون استفاده ‌شود. این گیاه دارویی پرکاربرد سیستم ایمنی بدن را به تحرک وا می‌دارد و از ضعیف شدن و از بین رفتن بخشی از مغز جلوگیری می‌کند.

همچنین زنجبیل باعث افزایش گردش خون در مغز می‌شود و این از بروز و پیشرفت بسیاری از علائم پارکینسون پیشگیری می‌کند. معمولا زنجبیل را به صورت‌های دمنوش، ادویه در غذا یا خرد شده در کنار غذا مصرف می‌کنند.چنانچه قصد تهیه زنجبیل با تضمین بهترین قیمت و کیفیت را دارید بر روی خرید زنجبیل کلیک کنید.

درمان پارکینسون با کندر

درمان پارکینسون با کندر

 

همان طور که در بخش‌های پیشین با علائم پارکینسون آشنا شدید، فراموشی و مشکلات حافظه یکی از نشانه‌های این بیماری هستند. کندر گیاهی است که به گیاه تقویت هوش معروف است، اگر افراد مبتلا به این بیماری از کند استفاده کنند تا حد بسیار زیادی از پیشرفت بیماری و آسیب رسیدن به بخش‌های مهم مغزشان جلوگیری می‌کنند.

همچنین این گیاه دارای خاصیت آنتی اکسیدان و ضد التهابی است که می‌تواند از آسیب به نورون‌ها و سلول‌های مغزی جلوگیری کند و از بروز بیماری‌های مغزی مانند پارکینسون پیشگیری کند.

درمان پارکینسون با دارچین

دارچین یکی از گیاهانی است که به صورت ادویه بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. این گیاه را می‌توان یک درمان پارکینسون به شمار آورد، این گیاه روند بیماری را متوقف یا معکوس می‌کند و باعث بهبود حال بیماران می‌شود.

دارچین سرشار از ماده شیمیایی است که می‌تواند با بیماری پارکینسون مبارزه کند؛ اما چگونه؟ ماده موجود در دارچین از کاهش پروتئین‌هایی که باعث آسیب به سلول‌های مغزی می‌شدند جلوگیری می‌کند. این گیاه دارویی هیچ عوارض جانبی ندارد و برای بسیاری از بیماری‌ها مورد استفاده است. همچنین دارچین موتور حرکتی افراد مبتلا به پارکینسون را تحریک و فعال می‌کند؛ افراد مبتلا به پارکینسون می‌توانند از این گیاه به عنوان ادویه در غذاهای خود استفاده کنند یا از چای و چوب دارچین برای دمنوش به طور مرتب استفاده کنند تا بیماریشان کنترل و درمان شود.

سخن پایانی

پارکینسون یکی از بیماری‌های رایج در افراد بالای 60 سال است، این بیماری را می‌توان به کمک داروهای گیاهی کنترل و درمان کرد. در این مقاله درباره درمان گیاهی پارکینسون اطلاعاتی کاملی در اختیار شما قرار دادیم، برای کسب اطلاعات بیشتر به سایر مقالات سایت و خرید گیاهان دارویی به لینک مربوطه مراجعه نمایید.

تیم تحریریه گیاهینه
تیم تحریریه گیاهینه
بازرگانی زرین گیاهینه یکی از پیشگامان عرضه ی کاربردی گیاهان بوده و گیاهان متنوع را با فرآوری های مختلف (ادویه، بذر، روغن و...) در دسترس عموم قرار داده است و حال با راه اندازی فروشگاه اینترنتی در تلاش است که بیشتر از قبل مخاطبان خود را راضی نگه داشته و راحتی را برای آنها به ارمغان آورد.
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها