فروش عمده وانیل در بازرگانی زرین گیاهینه
فروش وانیل و سهم صادراتی اندونزی از آن
1 مهر 1399
تجارت عمده ادویه جات در بازرگانی زرین گیاهینه
قدرت تولید و تجارت ادویه جات در هند و فرصت‌های صادرات آن
3 مهر 1399

جینسینگ کره ای چیست؟

فروش عمده انواع جینسینگ در بازرگانی زرین گیاهینه

آخرین بروز رسانی 25 دی 1402 توسط Fateme amooshahi

تاریخ استفاده از جینسینگ به ۴۵۰۰ سال قبل می‌رسد. این گیاه دارویی یکی از باارزش‌ترین محصولاتی بود که به عنوان کاربرد پزشکی در کشورهایی مانند چین و کره خرید و‌ فروش می‌شد و تجارت جینسینگ سابقه طولانی مدتی دارد.

اکنون این گیاه در ۳۵ کشور بزرگ دنیا کشت و تولید می‌شود و براساس سلیقه‌های هر منطقه، جینسینگ کاربردهای مختلفی مانند استفاده پزشکی و غذایی دارد.

تولید جینسینگ در کشورهای اصلی تولید کننده

تولید جینسینگ با سهم حداکثری در دست کشور چین است و در رده‌های بعدی کره، کانادا، آمریکا و دیگر کشورها قرار دارند. براساس آمار سال ۲۰۰۸، تولید کشور چین در حدود ۴۴.۷ هزار تن بوده است و این میزان در مورد کشوری مانند کره جنوبی مقدار ۲۷.۵ هزار تن برآورد می‌شود.

کانادا و آمریکا به ترتیب با ۶.۴ و ۱ هزار تن در رده‌های بعدی تولید و تجارت جینسینگ قرار دارند و سهم چین را می‌توان در حدود ۵۶ درصد از تولید کل جهان دانست.

کشور کره در رتبه دوم تولید این محصول کشاورزی قرار دارد که سهم آن براساس آمار ۲۰۰۸، مقدار ۳۴ درصد برآورد شده است.

جینسینگ اعلای کره جنوبی

کره که به عنوان مرکز اصلی گونه کشت شده Panax ginseng است، هزاران سال قدمت تاریخی دارد. به دلیل شرایط محیطی و آب‌و‌هوایی و خاک مناسب برای کشت جینسینگ در کشور کره جنوبی، این محل شرایطی ایده‌آل برای رشد گیاه و تجارت جینسینگ است.

خواص جینسینگ چیست؟

نه تنها کیفیت جینسینگ کشت شده در کره در سطح بالاتری نسبت به کشورهای چین، آمریکا و ژاپن است بلکه دوران رشد گیاه در کشور کره نیز بیشتر است.

این دوران طولانی رشد که در حدود ۱۸۰ روز است منجر به رشد مناسب گیاه می‌شود و طعم و مزه محصول نهایی بهتری به دست می‌آید.

منشاء اصلی جینسینگ کشت شده در کشور کره، خود این کشور است و کیفیت و طعم آن در سطح دنیا مثال زدنی است.

کشت جینسینگ این منطقه که با تجربه‌ای ۱۵۰۰ ساله همراه است در مناطق جئومسان کره انجام می‌شود و این مناطق به دلیل تولید جینسینگ اعلا، ارزش کشاورزی بالایی دارند.

گونه‌های مختلف جینسینگ

گونه‌های بسیار زیادی در بازار تجارت جینسینگ وجود دارد و هر کدام از آن‌ها براساس میزان و کیفیت ماده ساپونین تشکیل دهنده، شناسایی می‌شوند.

جینسینگ کره جنوبی میزان و انواع بیشتری از ماده ساپونین تشکیل‌ دهنده جینسینگ را دارد که در مقایسه با سایر کشورها متمایز است.

علاوه بر ساپونین، ماده پولی‌ساکارید اسید موجود در جینسینگ کره در حد ۳.۲ درصد است که در مقایسه با نوع Hwoagisam که ۲.۱ درصد است، میزان بیشتری است. این مقدار در مورد جینسینگ قرمز کره در حد ۷.۵ درصد است. گفتنی است، ماده پولی‌ساکارید اسید خواص ضد توموری عالی دارد.

براساس آمار، انواع ماده ساپونین در جینسینگ جئومسان به ۳۱ نوع می‌رسد که این مقدار در مورد محصول تولیدی آمریکا در حد ۱۴ نوع است و محصول تولیدی چین ۱۵ نوع ماده ساپونین دارد.

به دلیل استفاده از تجربه سال‌های قبل است که محصول کشت شده کره کیفیت عالی دارد و شرایط آب‌و‌هوایی نیز به این امر کمک زیادی کرده است.

مرکز اصلی تولید و تجارت جینسینگ در کره جنوبی جئومسان است و در این منطقه سه بازار اصلی برای تجارت آن وجود دارد. بازار بین‌المللی جینسینگ جئومسان در حدود ۷۰ الی ۸۰ درصد از محصول جینسینگ را توزیع می‌کند و در آن ۱۸۹ مغازه فروش وجود دارد.

بیشترین مقدار تجارت و فروش و خرید جینسینگ روزانه در این محل در حدود ۷.۵ تن است و به صورت سالانه، این مقدار به ۵۳۴ تن می‌رسد.

ارزش تجاری جینسینگ کره جنوبی

ارزش سالانه تجارت این‌ محصول به ۴۷۰ میلیون ون کره جنوبی می‌رسد. مرکز خرید‌وفروش و تجارت جینسینگ جئومسان سوسام بزرگترین مرکز تجارت کشور است که بخش‌های مختلف آن به صورت بازارهای خرده فروشی و عمده فروشی تقسیم شده است.

در این محل ۱۷۴ مغازه خریدو‌فروش وجود دارد که ۴۱ عدد از آن‌ها محل عمده فروشی و تعداد ۹۲ عدد از آن محل خرده فروشی هستند. ۲۶ مغازه مربوط به گیاهان مختلف است و ۱۵ عدد از آن نیز مغازه‌های خریدوفروش محصولات مختلف هستند.

خواص جینسینگ چیست؟

بیشترین تجارت جینسینگ در این محل به صورت روزانه ۸۵ تن است و تجارت به صورت سالانه ۶۱۳۰ تن با‌ ارزش ۱۵۱۳ میلیارد ون کره جنوبی است.

علاوه بر این دو بازار، محل تجارت اصلی دیگری نیز وجود دارد که با نام Yaknyoung شناخته می‌شود و تجارت آن در سال ۴۷۵۰ تن است و از ۳۳۰ محل خرید‌و‌فروش تشکیل شده است.

در جئومسان کره جنوبی ۴۲۹ شرکت فعال در تجارت و تولید جینسینگ فعالیت دارند که بیشترین تعداد شرکت‌ها در این منطقه قرار دارد.

این منطقه بیشترین سهم خریدوفروش و تجارت جینسینگ کره جنوبی را برعهده دارد و دلیل اصلی این تنوع شرکت‌ها در جئومسان، افراد زیادی هستند که در آن به کشت و تجارت این محصول مشغول هستند.

مساحت تحت کشت کشور کره

از سال ۲۰۰۰ به بعد تغییر قابل توجهی در مساحت تحت کشت جینسینگ کره جنوبی دیده نمی‌شود و مناطق تحت کشت آن در حدود ۱۵ هزار هکتار بوده است.

با این حال به دلیل تقاضای عالی در مورد گیاه دارویی جینسینگ، میزان تولید و صادرات کره از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۵ به ترتیب ۵۴ و ۸۵ درصد رشد داشته است و به همین صورت ارزش تجارت جینسینگ این کشور رشد داشته است.

با نگاهی بر آمار سال ۲۰۱۵، مساحت کشت در جئومسان کره جنوبی ۱۳۱۹ هکتار بوده است و این منطقه بیشترین تعداد مزارع کشت را در دست داشته است. این تعداد مزارع ۲۸۰۰ عدد است.

محصولات به دست آمده از جینسینگ

در حدود ۱۰۰ محصول از گیاه دارویی جینسینگ به دست می‌آید که می‌توان جینسینگ قرمز، جینسینگ سفید، جینسینگ سیاه و چای و پودر آن را نام برد.

در مساحت کل کشور کره جنوبی ۵۷۰ شرکت فعال در حوزه تجارت و تولید جینسینگ وجود دارند که ۴۴۲ عدد از آن‌ها در چونگنام قرار دارد و بسیار جالب است که از این ۴۴۲ شرکت، تعداد ۴۲۹ شرکت در جئومسان قرار دارند. این آمار سهم عالی منطقه جئومسان را نشان می‌دهد.

با این آمار، جئومسان نه تنها مرکز اصلی تجارت جینسینگ کره به شمار می‌رود، بلکه مرکز شناخته شده بین‌المللی نیز هست.

جینسینگ در سطح جهانی به صورت‌های مختلفی مصرف می‌شود و ارزش دارویی این گیاه برای همه مردم اثبات شده است. این محصول گیاهی اثرات انرژی‌زا و خواص درمانی زیادی دارد به طوری که بیشترین تقاضا در مورد خرید آن در دنیا از طرف شرکت‌های مختلف داروسازی است.

 

 

منبع:

fao.com : Korean ginseng agriculture system

 

تیم تحریریه گیاهینه
تیم تحریریه گیاهینه
بازرگانی زرین گیاهینه یکی از پیشگامان عرضه ی کاربردی گیاهان بوده و گیاهان متنوع را با فرآوری های مختلف (ادویه، بذر، روغن و...) در دسترس عموم قرار داده است و حال با راه اندازی فروشگاه اینترنتی در تلاش است که بیشتر از قبل مخاطبان خود را راضی نگه داشته و راحتی را برای آنها به ارمغان آورد.
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها