قیمت عمده خرید سیاه دانه ایرانی
قیمت خرید سیاه دانه ایرانی در بازار
13 شهریور 1399
فروش ادویه جات در بازرگانی گیاهینه
بررسی زنجیره ارزش و فروش ادویه ‌های دارچین، فلفل و هل در سریلانکا
27 شهریور 1399

ادویه پاسترامی چیست؟

آخرین بروز رسانی 20 شهریور 1399 توسط تیم تحریریه گیاهینه

معرفی جامع و کامل ادویه پاستارمی و ترکیبات موجود در آن :

پاسترامی نوعی غذای آماده گوشتی، شور، ادویه‌دار و دودی است که از گوشت شکم گاو تهیه می‌شود. این ماده مخلوط با چاشنی و ادویه‌ مطبوعی است که معمولا شامل سیر، گشنیز، فلفل سیاه، فلفل قرمز، میخک، فلفل پاپریکا و دانه خردل است.
پاسترامی مانند بیکن از شکم حیوان گرفته می‌شود.

در حقیقت تولید پاسترامی پیش از آن که در حوزه آشپزی و تهیه غذا باشد روشی برای حفظ بلند مدت گوشت است، چرا که قبل از اختراع و همه گیر شدن یخچال برقی، کشتن یک حیوان بزرگ مانند گاو مشکلات نگهداری گوشت را به همراه داشت یا باید یک مهمانی بزرگ برگزار می‌شد تا بتوان همه گوشت را یک باره مصرف کرد یا باید راهی برای حفظ آن پیدا می‌شد.

تا پیش از قرن بیستم، تنها راه نگهداری غذا و گوشت نمک سود کردن بود. اگر نمک کافی به گوشت اضافه می‌کردند، تمام باکتری‌های موجود در گوشت را از بین می‌رفت و می‌شد آن را برای مدت زمان طولانی حفظ کرد.

تاریخچه Pastrami
درست مثل بعضی از انواع بیکن گوشت گاو و گوشت‌های نمک سود و ادویه سود دیگر، پاسترامی هم در اصل توسط مردمان اروپای شرقی و در تلاش برای حفظ گوشت ابداع شد.  مهاجران یهودی که در نیمه دوم قرن نوزدهم به آمریکا مهاجرت کرده بودند، پاسترامی را با خود به این قاره بردند.

 

ادویه جات بیشتر را در سایت گیاهینه ملاحظه کنید:

لیست کامل ادویه جات گیاهینه

 

پاسترامی برای اولین بار در اواخر دهه 1800 توسط یک مهاجر لیتوانیایی، سوسمان وولک در نیویورک تولید شد.

از آن پس و به دلیل عملکرد و تولید خوب این محصول، پاسترامی به قدری محبوبیت پیدا کرد که وولک در خیابان دلنسی 88 یک اغذیه‌فروشی باز کرد که در آن گوشت طعم‌گرفته با این ادویه را روی نان چاودار سرو می‌کرد.
پاسترامی در دهه‌های 1920 و 1930 در اغذیه‌فروشی‌های منطقه تئاتر نیویورک محبوبیت بیشتری پیدا کرد.
اغذیه‌فروشیKatz  در نیویورک قدیمی‌ترین مکانی است که به دلیل ساندویچ‌های پاسترامی پر و پیمانش معروف است.

ادویه پاسترامی چیست و چگونه ساخته می‌شود؟

اما چه چیزی باعث شد که پاسترامی علی رغم قیمت گرانش بسیار محبوب و دوست داشتنی باشد؟
جواب این سوال، ترکیب ادویه‌ها و فرآیند دود دادن این محصول است.

ادویه پاسترامی از مواد زیر تشکیل می‌شود:

2 قاشق غذاخوری دانه خردل زرد
2 قاشق غذاخوری بذر گشنیز
2 قاشق غذاخوری فلفل سیاه درشت آسیاب شده
1 قاشق غذاخوری پاپریکای دودی
1 قاشق چایخوری نمک
½ قاشق چایخوری شکر قهوه‌ای
½ قاشق چایخوری پودر سیر

این ترکیب از چاشنی پاسترامی فوق‌العاده و همه فن حریف است. از طعم‌های پررنگ می‌توان برای پروتئین‌های غنی و چرب مانند استیک، همبرگر، ماهی آزاد، مرغ، گوشت و همچنین در بادمجان و قارچ استفاده کرد.

ترکیب این ادویه به عنوان یک طعم‌دهنده نهایی با غذاهای نرم یا بسیار ملایم، از جمله ذرت بو داده، چیپس سیب زمینی، تخم مرغ، ماست ساده و توفو بسیار محبوب است.

طرز تهیه ادویه پاسترامی

دانه‌های گشنیز و خردل را در یک تابه خشک روی حرارت متوسط ​​تفت بدهید تا عطر آن بیرون بیاید، دقت کنید که بیشتر از 3 دقیقه این دانه‌ها را تفت ندهید.

بذرها را در هاون یا در دستگاه آسیاب خرد کنید تا زمانی که بافت شنی نسبتا درشتی داشته باشند به آسیاب کردن ادامه دهید.

ادویه‌های آسیاب شده را با فلفل، فلفل قرمز، نمک، شکر و سیر ترکیب کنید. ادویه پاسترامی را باید تا 6 ماه در یک ظرف بدون هوا، در دمای اتاق و دور از نور خورشید نگهداری کنید.

 

مقاله پیشنهادی:  ادویه پول بیبر چیست چیست و در چه غذاهایی استفاده میشود؟

کاربردهای ادویه پاسترامی

گذشته از موضوع پاسترامی، چگونگی آماده‌سازی آن و طعمی که ادویه‌ و چاشنی‌های آن دارند، امروزه از ادویه پاسترامی استفاده‌های زیادی می‌شود.

از ادویه پاسترامی برای مزه‌دار کردن انواع گوشت‌ها مانند انواع ماهی و غذاهای دریایی استفاده می‌شود، همچنین از این ادویه برای طعم‌دار کردن سبزیجات و غذاهای گیاهی استفاده می‌شود.
به عنوان مثال می‌توانید از ادویه پاسترامی برای دادن طعم ویژه به غذاهایی مانند هویج سرخ شده، سیب‌زمینی تنوری و گل کلم استفاده کنید.

قیمت و خرید ادویه پاسترامی

برای خرید ادویه پاسترامی می‌توانید به سایت گیاهینه مراجعه کنید. همچنین برای استعلام قیمت این ادویه یا پرسیدن هر نوع سوال دیگری درباره پاسترامی می‌توانید با شماره 09134255340 تماس بگیرید تا مشاوران و کارشناسان سایت گیاهینه شما را راهنمایی کنند.

 

تیم تحریریه گیاهینه
تیم تحریریه گیاهینه
بازرگانی زرین گیاهینه یکی از پیشگامان عرضه ی کاربردی گیاهان بوده و گیاهان متنوع را با فرآوری های مختلف (ادویه، بذر، روغن و...) در دسترس عموم قرار داده است و حال با راه اندازی فروشگاه اینترنتی در تلاش است که بیشتر از قبل مخاطبان خود را راضی نگه داشته و راحتی را برای آنها به ارمغان آورد.
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها