دارچین چگونه درست میشود؟
دارچین چگونه درست میشود؟ + روش تولید دارچین
25 تیر 1399
خواص سنبل الطیب چیست؟ دمنوش سنبل الطیب برای چی خوبه؟
خواص سنبل الطیب چیست؟ دمنوش سنبل الطیب برای چی خوبه؟
2 مرداد 1399

پاپریکا چیست؟ و پودر پاپریکا برای چی خوبه؟

آخرین بروز رسانی 12 اسفند 1402 توسط Fateme amooshahi

ادویه پاپریکا یک ادویه محبوب و شناخته شده است که اخیرا بسیار مورد توجه قرارگرفته است. این ادویه عطر و طعم بسیار خاصی دارد و در بسیاری از غذاها به عنوان چاشنی و طعم‌دهنده استفاده می‌شود.

بسیاری معتقدند که پاپریکا به اندازه نمک و فلفل برای آشپزخانه ضروری است.

هیچ آشپزخانه‌ای بدون ادویه پاپریکا کامل نمی‌شود. پاپریکا چهارمین ادویه محبوب در جهان است؛ اما واقعا پاپریکا چیست؟ در تعریف پاپریکا چنین می‌توان گفت که همان فلفل دلمه‌ای آسیاب شده است.

مراکز خرید و فروش عمده پودر پاپریکا شما را در تهیه پاپریکای با کیفیت و قیمت مناسب یاری می‌دهند. اگر قصد شما خرید و فروش عمده پودر پاپریکا است، پیشنهاد می‌کنیم تا پایان این مقاله با ما همراه شوید.

اگر احساس می‌کنید غذای شما خوش‌رنگ نیست کمی ادویه پاپریکا به آن اضافه کنید تا رنگ زیبایی به خود بگیرد.

پاپریکا چیست؟

پاپریکا ادویه مفیدی است که عطر و طعم فوق‌ العاده‌ای دارد.

پودر پاپریکا از آسیاب کردن فلفل دلمه‌ای تهیه می‌شود. پاپریکا اصلی‌ترین ادویه کشور مجارستان است و به خاطر عطر و طعم فوق‌ العاده‌اش شهرت جهانی دارد. پاپریکا حاوی ویتامین k است و یکی از بهترین داروهای گیاهی برای رفع خونریزی و انعقاد و از بین بردن سوءهاضمه است.

عکس فلفل پاپریکا

عکس فلفل پاپریکا

انواع ادویه پاپریکا

انواع پاپریکا

فلفل پاپریکا یا همان فلفل دلمه در سه رنگ قرمز سبز و زرد وجود دارد و ادویه پاپریکا را می‌توان به دو نوع تقسیم کرد.

برای خرید پاپریکا درجه یک و تازه از طریق فروشگاه گیاهینه اقدام کنید.

نوع اول

در این نوع، فلفل دلمه‌ای سبزرنگ بعد از برداشت در فضای آزاد و نور آفتاب به همراه ساقه و بذرهایش قرار می‌گیرد تا خشک شود، سپس بعد از خشک شدن رنگ فلفل متمایل به نارنجی و قرمز می‌شود و در بعضی مواقع به همان رنگ سبز خشک می‌شود.

پس ‌از این که محصول ما کاملا خشک شد به همان صورت آن را آسیاب می‌کنند. رنگ این نوع ادویه پاپریکا بین رنگ قرمز و زرد یا همان نارنجی است، عطر و طعم متوسطی دارد و قیمت آن نیز چندان بالا نیست.

نوع دوم

در این نوع، پاپریکا معمولی یا پاپریکا قرمز را بعد از برداشت، ابتدا ساقه و بذرهایش را جدا می‌کنند سپس با دست یا دستگاه به صورت اسلایس برش داده می‌شود پس از آن در دستگاه خشک‌کن خشک می‌شود و برای این که رطوبتش به طور کامل گرفته شود در سایه و معرض باد یا باد پنکه قرار می‌گیرد.

رنگ این نوع ادویه پاپریکا کاملا قرمز است و باید دقت شود که در دستگاه به خوبی خشک شود یعنی نسوزد یا رنگش تیره یا سیاه نشود و کاملا قرمز خوش‌رنگ بماند.

در این روش، فلفل پاپریکا باید، ساقه و ناخالصی نداشته باشد، کاملا باید خشک شود تا کپک نزند چراکه رطوبت باعث فساد بار می‌شود و کلا بار محصول را خراب می‌کند. علاوه بر این هر چقدر فلفل دلمه یا پاپریکا خشک‌تر باشد بهتر آسیاب می‌شود.

روش‌های خشک کردن فلفل پاپریکا

تابستان، فصل برداشت فلفل پاپریکا است. بعد از برداشت، عده‌ای از کشاورزان این محصول را به صورت تازه می‌فروشند و عده‌ای دیگر آن را خشک می‌کنند. پس از خشک کردن، رنگ فلفل عمدتا به قرمز متمایل می‌شود. دو روش برای خشک کردن فلفل پاپریکا وجود دارد:

اولین روش، خشک کردن فلفل پاپریکا با دستگاه است. خشک کردن فلفل با دستگاه بهترین روش است، اما طبیعتا قیمت تمام شده بالاتر خواهد بود.

روش دیگر، خشک کردن فلفل پاپریکا در هوای آزاد است. این روش بسیار حساس است؛ زیرا باید مراقب باشید که فلفل در هوای آزاد کپک نزند. برای جلوگیری از کپک زدن فلفل پاپریکا، لازم است آن را به صورت خلالی برش دهید تا تماسش با هوا بیشتر شود. اگر برای خشک کردن از فلفل درسته استفاده کنید، بدون شک کپک خواهد زد.

هر چقدر فلفل پاپریکا بهتر خشک شده باشد، رنگ پودر پاپریکا یا ادویه پاپریکا قرمزتر می‌شود.

پودر پاپریکا در چه غذاهایی استفاده میشود؟

پودر پاپریکا در چه غذاهایی استفاده میشود؟

پودر پاپریکا رنگ قرمزی به غذای شما می‌دهد اما طعم تندی ندارد و شیرین است. ادویه پاپریکا را می‌توانید به عنوان طعم‌دهنده و چاشنی در انواع سالادها، سبزی‌های بخارپز شده، غذاهای متفاوت مانند سوپ، مرغ، انواع خورش‌ها و ساندویچ‌ها و همچنین انواع سس‌ها مانند سس گوشت و سس مرغ مورد استفاده قرار دهید.

همان‌طور که گفتیم این نوع ادویه دارای عطروطعم خاصی است و با اضافه کردن مقداری از این نوع چاشنی در غذا می‌توانید خوش‌رنگی و طعم عالی به غذایتان بدهید.

برای خرید ادویه عمده می‌توانید از طریق سایت گیاهینه اقدام کنید.

پودر پاپریکا برای چی خوبه؟

پودر پاپریکا برای چی خوبه؟

همان‌طور که گفتیم ادویه پاپریکا یک طعم‌دهنده و چاشنی خوب هست اما در کنار این ویژگی خواص متعددی دارد.

این ادویه سرشار از ویتامین K است که به انعقاد خون کمک می‌کند، زخم‌ها و ناراحتی‌های پوستی را درمان می‌کند، ترشحات معده را تحریک کرده و سوءهاضمه و ناراحتی‌های گوارشی را رفع می‌کند. همچنین منبع خوبی از ویتامین ث است بنابراین به درمان سرماخوردگی کمک می‌کند.

طرز تهیه پودر پاپریکا

شما می‌توانید به دو روش این ادویه خوش‌طعم و محبوب را تهیه کنید. اول این که شما می‌توانید پاپریکا قرمز را بخرید سپس در خانه بذر و ساقه‌اش را جدا کنید و بعد از این که آن را به صورت اسلایس برش دادید در معرض نور آفتاب آن را قرار دهید تا کاملا شود و درنهایت آسیاب کنید.

اما در روش دوم که بسیار راحت‌تر از روش اول است تهیه پاپریکا از مرکز گیاهینه است.

مرکز گیاهینه به عنوان مرجع فروش عمده پودر پاپریکا، اسلایس پاپریکا خشک و ادویه پاپریکا، این محصول را با بهترین کیفیت و قیمت برای شما آماده کرده است. شما می‌توانید اسلایس پاپریکا قرمز را خریداری کنید و به صورت تازه به تازه برای مصرف در خانه آن را آسیاب کنید و برای طعم دار کردن غذاهایتان استفاده کنید. شما همچنین می‌توانید خرید اینترنتی ادویه پاپریکا را از مرکز گیاهینه انجام دهید.

عوامل مؤثر بر قیمت پودر پاپریکا

از جمله عوامل مؤثر بر قیمت پودر پاپریکا می‌توان به رنگ و خالص بودن آن اشاره کرد هر چقدر پاپریکا تمیزتر، خشک‌تر و خوش‌رنگ‌تر باشد، یعنی نه مرطوب باشد و نه سوخته قیمت آن به مراتب بالاتر است.

قیمت عمده پاپریکا با توجه به فصل برداشت که تابستان است متفاوت خواهد بود. اگر در تابستان تولید و برداشت فلفل پاپریکا زیاد باشد، طبیعتا قیمت پودر پاپریکا پایین‌تر خواهد بود.

همان‌طور که در بالا توضیح داده شد، یکی دیگر از عوامل تأثیرگذار بر قیمت پودر پاپریکا، بذر و ساقه دار بودن فلفل خواهد بود.

اگر فلفل بدون بذرهای داخلش و بدون ساقه خشک شود، طبیعتا هزینه‌های بیشتری باید صرف کارگرانی شود که بذرها و ساقه‌ها را جدا می‌کنند و فلفل‌ها را خلالی برش می‌دهند؛ بنابراین قیمت عمده پودر پاپریکا بیشتر خواهد بود.

سایت گیاهینه در زمینه خرید و فروش عمده پاپریکا به بهترین قیمت عمده، به مشتریان خدمات عرضه می‌کند.

از نظر کارشناسان سایت گیاهینه، بهترین زمان برای خرید فلفل خشک شده پاپریکا، مهرماه و آبان ماه است؛ زیرا در این مواقع از سال برداشت انجام شده است، عمل خشک کردن به پایان رسیده است و فلفل آماده آسیاب کردن و تهیه پودر و ادویه پاپریکا است.

در هنگام خرید این را در نظر داشته باشید که پاپریکا مرغوب کاملا قرمز است و به همین دلیل در بعضی مواقع به آن پاپریکا خونی نیز گفته می‌شود.

فروش پاپریکا

در سایت گیاهینه، ادویه پاپریکا در هر دو روش، همراه با بذر و ساقه و بدون بذر و ساقه، به فروش می‌رسد. علاوه بر این، شما می‌توانید از طریق این سایت فلفل پاپریکای خشک شده، فلفل خشک شده در هوای آزاد و فلفل خشک شده توسط دستگاه را به صورت عمده تهیه کنید و خودتان در خانه آن را آسیاب کنید.

قیمت پاپریکا

اگر به دنبال خرید و فروش عمده پودر پاپریکا اصل هستید، مراکز بسیاری در زمینه عرضه پودر پاپریکا و ادویه پاپریکا فعالیت دارند و می‌توانید قیمت خرید پاپریکا را از طریق تماس با مراکز خرید معتبر دریافت کنید.

یکی از مراکز فعال در زمینه پخش عمده پاپریکا، سایت گیاهینه است که در زمینه فروش عمده پودر پاپریکا و ادویه پاپریکا به صورت اینترنتی فعالیت دارد. قیمت یک کیلو فلفل پاپریکای خشک با توجه به نوع محصول و درجه مرغوبیت آن متفاوت است. به طور کلی مرغوبیت پاپریکا و خرید عمده یا جزئی این فلفل، در قیمت خرید و فروش آن تأثیرگذار است.

فروشگاه گیاهینه به عنوان مرکز خرید و فروش عمده پودر پاپریکای اصل و مرغوب این امکان را فراهم کرده است تا متقاضیان خرید عمده پودر پاپریکا از طریق شماره تلفن ٠٣١٩٥٠١٠٠٤٥ با کارشناسان این حوزه در گیاهینه ارتباط برقرار کنند و از قیمت روز پاپریکای مرغوب یا ادویه پاپریکا آگاهی کسب کنند.

 

 

تیم تحریریه گیاهینه
تیم تحریریه گیاهینه
بازرگانی زرین گیاهینه یکی از پیشگامان عرضه ی کاربردی گیاهان بوده و گیاهان متنوع را با فرآوری های مختلف (ادویه، بذر، روغن و...) در دسترس عموم قرار داده است و حال با راه اندازی فروشگاه اینترنتی در تلاش است که بیشتر از قبل مخاطبان خود را راضی نگه داشته و راحتی را برای آنها به ارمغان آورد.
1 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها