top view dried herbs spoons
لیست قیمت محصولات گیاهینه
10 آذر 1399
بررسی آماری تولید ادویه جات هند در استان‌های مختلف آن
بررسی آماری تولید ادویه جات هند در استان‌های مختلف آن
15 آذر 1399

اهمیت ادویه در سفره غذایی ایرانی و عوامل موثر روی قیمت ادویه جات

اهمیت ادویه در سفره غذایی ایرانی و عوامل موثر روی قیمت ادویه جات

آخرین بروز رسانی 11 تیر 1401 توسط تیم تحریریه گیاهینه

 

بدون شک نمی‌توان نام ادویه را از سفره‌های ایرانی و عمدتا، سفره‌های منطقه خاورمیانه حذف کرد. این میزان از تقاضا به ویژه روی قیمت ادویه جات تاثیر بسیاری بالایی دارد و پیش از خرید برای کسی که به صورت عمده مصرف دارد، آگاهی از قیمت روز ادویه جات بسیار مهم است.

ادویه پر مصرف‌ترین کالا در سبد خرید بسیاری از کشورها از جمله ایران است و همواره در سوپرمارکت‌ها نام دارچین و زعفران و زردچوبه را می‌توان شنید.

طعم‌دهنده‌های اصلی در بازار و عوامل تغییردهنده لیست قیمت ادویه جات

این روزها لیست قیمت ادویه جات اصلی که در ایران مصرف بسیاری دارند، روز به روز بالا پایین می‌شود. در گیاهینه می‌توانید قیمت روز ادویه جات را ببیند. کارشناسان گیاهینه به صورت مستمر قیمت روزانه ادویه جات را در همین صفحه به روزرسانی می‌کنند تا هیچ یک از خریداران غافل نمانند.

 

ادویه‌ای به نام دارچین که نگاه بسیاری از کشورها را به خود دارد

دارچین یکی از ادویه‌های مهم در دنیای تجارت ادویه محسوب می‌شود و به ویژه در ایران با شله زرد و چای دارچینی برای ما خاطره‌ساز بوده است.

این ادویه در کشورهای مختلفی از جمله اندوزی، چین، ویتنام و حتی سریلانکا تولید می‌شود و سهم بزرگی در تجارت و سودآوری این کشورها به خود اختصاص داده است. قیمت روز دارچین نیز به شرایط تولید در کشورهای اصلی بستگی دارد.

برای مثال، اندونزی که بزرگ‌ترین تولید کننده دارچین است، ممکن است عرضه را افزایش دهد که سبب کاهش قیمت جهانی دارچین می‌شود. کشورهای تاثیرگذار دیگری نیز همانند سریلانکا هستند که با دارچین کم اما با کیفیت بسیار زیادی که تولید می‌کنند، بخشی از این بازار بزرگ را در دست گرفته‌اند.

در جهان، کیفیت دارچین تولیدی روی فهرست قیمت ادویه جات اصلی تاثیر خواهد گذاشت. شرایط آب و هوایی و میزان تولید در کشورهای اصلی را می‌توان عمده‌ترین دلایل برای کاهش و یا افزایش ارزش این ادویه ارزشمند عنوان کرد.

فلفل سیاه، ادویه‌ای که برای سلامتی باید خورده شود

یکی دیگر از ادویه‌های بسیار لذیذ و خوشبو فلفل سیاه است. این ادویه را سوغات دهلی می‌توان عنوان کرد که از دل مزارع تندخوران خاورمیانه بیرون آمده است. فلفل سیاه خواص بسیاری دارد که در یک صفحه و دو صفحه نمی‌توان آن‌ها را فهرست کرد.

این ادویه در هند متولد شده و بعضا طعم و بویی از ویتنام هم می‌توان چشید. فلفل سیاه توسط بازرگانان وارد ایران می‌شود و در سفره‌های ایرانی جای می‌گیرد. قیمت روز فلفل سیاه را می‌توانید در جدول قیمت روز ادویه جات خارجی ببینید.

با توجه به نوسان شدید دلار و تاثیر مستقیمی که روی ارزش این ماده غذایی می‌گذارد، حتما با کارشناسان گیاهینه تماس بگیرید تا بهترین زمان برای خرید فلفل سیاه را از دست ندهید!

هل سبز؛ ادویه‌ای که تنفس مصنوعی خواهد داد

مگر می‌شود حلوا بخورید و طعم لذیذ هل سبز را زیر دندان خود نچشید؟ هل یکی از دوستان اصلی ریه شماست و بسیاری از مشکلات ریوی خود را می‌توانید با او در میان بگذارید!

خواص معجزه آسای هل سبز سبب شده تا یکی از ارزشمندترین ادویه های جهان باشد. هل مجاری تنفسی و راه‌های نفس کشیدن را باز می‌کند و در بهبود بسیاری از گونه‌های عفونت ریه می‌تواند سلاح بدون ضامن شما باشد.

هل سبز هم سوغات کشور رنگ‌ها، هندوستان است. البته که گواتمالا هم در زمینه تولید هل سبز حرف‌هایی برای گفتن دارد. در فهرست قیمت ادویه جات اصلی ایران ، می‌توانید قیمت روز هل سبز با بسته‌بندی‌های مختلف را مشاهده کنید.

عواملی از جمله نرخ ارز، هزینه حمل و نقل، میزان تولید، عرضه، روابط سیاسی و مناسبات اقتصادی کشورهای تولید کننده با ایران قیمت روز هل سبز را تعیین می‌کنند. برای آگاهی از زمان مناسب برای خرید هل سبز با کارشناسان گیاهینه در ارتباط باشید.

در فهرست زیر، قیمت روز تمام ادویه‌های بر مصرف در سبد خانوار ایرانی را می‌توانید ببینید. در صورت پرسش و یا نیاز به مشورت، کارشناسان گیاهینه مشتاق هستند تا در اسرع وقت با شما صحبت کنند.

شماره تماس

۰۹۱۳۴۲۵۵۳۴۰

۰۳۱۹۵۰۱۰۰۴۵

[table “28” not found /]

 

تیم تحریریه گیاهینه
تیم تحریریه گیاهینه
بازرگانی زرین گیاهینه یکی از پیشگامان عرضه ی کاربردی گیاهان بوده و گیاهان متنوع را با فرآوری های مختلف (ادویه، بذر، روغن و...) در دسترس عموم قرار داده است و حال با راه اندازی فروشگاه اینترنتی در تلاش است که بیشتر از قبل مخاطبان خود را راضی نگه داشته و راحتی را برای آنها به ارمغان آورد.
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها