کاهش قیمت تخم گشنیز
قیمت تخم گشنیز و احتمال کاهش قیمت آن در تابستان سال ۱۴۰۰
13 تیر 1400
قیمت جهانی میخک
قیمت جهانی میخک؛ کشورهای اصلی تولید کننده و بررسی بازار جهانی
18 مرداد 1400

تاثیر گیاهان دارویی بر درمان کرونا

تاثیر گیاهان دارویی بر درمان کرونا

آخرین بروز رسانی 15 مرداد 1400 توسط تیم تحریریه گیاهینه

دراین مقاله در رابطه با تاثیر گیاهان دارویی بر درمان کرونا صحبت کرده ایم، باما همراه باشید.

گیاهان دارویی، گیاهانی هستند که بخش‌های مختلفشان به عنوان درمان بیماری‌های استفاده می‌شود. مثلا مصرف برگ، ریشه یا گل گیاهان دارویی می‌تواند تاثیر مثبتی بر روند درمان بیماری داشته باشد. گیاهان دارویی هم مثل داروهای شیمیایی تاثیرهای متعددی بر بدن دارند و می‌توانند برای شما مضر باشند.

اگر از بعضی از گیاهان دارویی درست استفاده نکنید، ممکن است تاثیر منفی بر سلامتی شما بگذارند. در این مقاله می‌خواهیم درباره تاثیر گیاهان دارویی بر درمان کرونا صحبت کنیم. همان‌طور که می‌دانید کرونا درمان مشخصی ندارد، ولی شاید مصرف گیاهان دارویی بتوانند ایمنی بدن شما را تقویت کرده و روند بهبود را سریع‌تر کنند.

تاثیر گیاهان دارویی بر درمان کرونا، آیا گیاهان دارویی تاثیر مثبتی دارند؟

تمام محققان جهان تلاش می‌کنند که داروی موثری برای درمان کرونا پیدا کند. سازمان‌های رسمی بهداشت چین در تلاش هستند که با استفاده از گیاهان دارویی به بیماران مبتلا به کرونا کمک کنند. گیاهان دارویی سال‌هاست که به عنوان درمان و تقویت‌کننده استفاده می‌شوند. گیاهانی مثل شیرین‌بیان، زنجبیل، افدرا به روند درمان بیماری‌های تنفسی مثل آنفولانزا و ذات‌الریه کمک می‌کنند.

بعضی از داروها مثل یاس زرد در آزمایشگاه مورد بررسی قرار گرفتند و تاثیر مثبتشان ثابت شده است. مردم هم نظرات مختلفی درباره تاثیر گیاهان دارویی بر درمان کرونا دارند. بعضی‌ها ادعا می‌کنند که گیاهان دارویی آن‌ها را سالم نگه داشته است و علائمشان را از بین برده است.

اما متخصصین و پزشک‌ها می‌گویند که در مورد تاثیر گیاهان دارویی بر درمان کرونا اطلاعات و داده‌های کافی وجود ندارد. گرچه اگر کرونا گرفته باشید، احتمالا متوجه تاثیر گیاهان دارویی بر درمان کرونا و اثر مثبت آن بر روحیه و سلامتی‌تان شده‌اید، اما فراموش نکنید که نمی‌توانید درباره این مسئله نظر قطعی بدهید.

استفاده از گیاهان دارویی برای درمان کرونا در کشورهای دیگر

در نپال مردم از گیاهان دارویی معمولا در پزشکی سنتی استفاده می‌شوند. در واقع بخشی از فرهنگ مردم نپالی، مصرف گیاهان و گیاهان دارویی است. حتی برخی از مردم به جای داروهای شیمیایی از گیاهان استفاده می‌کنند. این روزها نپال هم حال و روز خوبی ندارد و بیمارهای کرونا روزبه‌روز در حال افزایش هستند.

با این حال مردم از گیاهان دارویی برای درمان کرونا استفاده می‌کنند و این مسئله توسط دولت نپال هم تایید شده است. دولت نپال گیاهان به مردم توصیه می‌کند که بهتر است از گیاهان دارویی با تجویز دکتر استفاده کنند. مردم نپالی بیشتر از زنجبیل، نعنا، پیاز، سیر، گیاه نرگس و دارچین برای درمان کرونا استفاده می‌کنند.

چینی‌ها هم برای درمان کرونا از گیاهان دارویی استفاده می‌کنند. این گیاهان در دسته گیاهان محلی چین قرار دارند. مراکشی‌ها برای تقویت سیستم ایمنی و بهبود کرونا اکالیپتوس، کنار و چریش مصرف می‌کنند.

گیاهان دارویی به درمان بیماری‌های ویروسی دیگر کمک می‌کنند

گرچه در مورد تاثیر گیاهان دارویی بر درمان کرونا پاسخ قطی وجود ندارد. اما می‌توان گفت که گیاهان دارویی برای درمان ویروس‌ها و عفونت‌هایی مثل سرماخوردگی و آنفولانزا استفاده می‌شوند. بعضی از محققان معتقدند که گیاهان دارویی سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و سطح سلامتی بدن را افزایش می‌دهند. بنابراین بدن با قدرت بیشتری می‌تواند با ویروس‌ها بجنگد.

اما با توجه به تاثیر این محصول بر درمان ویروس‌های دیگر، نمی‌توانید راجع به گیاهان دارویی و درمان کرونا نظر قطعی بدهید. چون هر ویروسی ساختار و رفتار خاص خودش را دارد. گیاهان دارویی‌ای که برای درمان ویروس‌ها و عفونت‌های دیگر موثر هستند، باید مورد آزمایش قرار بگیرند تا تاثیر درمانی آن‌ها بر کرونا ثابت شود.

عوارض جانبی گیاهان دارویی

گیاهان دارویی هم مثل بقیه داروها عوارض جانبی دارند. مثلا شیرین بیان باعث توقف رشد ویروس‌های تبخال می‌شود و ویروس را در جای خودش متوقف می‌کند. اما همین گیاه دارویی اثرات منفی هم دارد. شیرین بیان ممکن باعث احتباس مایع و فشار خون در بدن شود. اما تحقیقات نشان داده است که شیرین بیان خواص ضد ویروس و ضد التهاب دارد و می‌تواند در روند درمان کرونا کمک کند.

خود درمانی نکنید

برای اینکه تاثیر این محصولات بر درمان این بیماری را بررسی کنید، خودتان را با انواع گیاهان دارویی امتحان نکنید. فراموش نکنید که ما درک کاملی از عوارض، خطرات و مزایای یک گیاه دارویی نداریم. علاوه‌بر این تاثیر گیاهان دارویی در افراد مختلف متفاوت است. ممکن است یک گیاه دارویی تاثیر مثبتی روی بدن شما بگذارد. ولی برای شخص دیگری مضر باشد.

حتی مقدار مصرف گیاه دارویی هم متفاوت است. ممکن است شخصی با مصرف کمی زنجبیل سرفه‌اش بهتر باشد. اما کس دیگری باید زنجبیل بیشتری مصرف کند. اگر در مورد گیاهان دارویی و در تاثیر آن‌ها بر درمان کرونا کنجکاو هستید، با پزشک یا متخصص گیاهان دارویی مشورت کنید.

آیا واقعا گیاهان دارویی در درمان کرونا موثر هستند؟

سازمان‌های بهداشت در چین داروهای گیاهی را برای درمان کرونا تجویز می‌کنند، ولی بسیاری از متخصصین هشدار می‌دهند که اطلاعات کافی برای اثبات این مسئله وجود ندارند. گرچه گیاهان دارویی بدون خطر به نظر می‌رسند. ولی اگر درست مصرف نشوند، ممکن خطر ابتلا به کرونا را افزایش دهند.

تیم تحریریه گیاهینه
تیم تحریریه گیاهینه
بازرگانی زرین گیاهینه یکی از پیشگامان عرضه ی کاربردی گیاهان بوده و گیاهان متنوع را با فرآوری های مختلف (ادویه، بذر، روغن و...) در دسترس عموم قرار داده است و حال با راه اندازی فروشگاه اینترنتی در تلاش است که بیشتر از قبل مخاطبان خود را راضی نگه داشته و راحتی را برای آنها به ارمغان آورد.
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها