کاشت زنجبیل در خانه
کاشت زنجبیل در گلدان خانه چه شرایطی دارد؟
27 اردیبهشت 1401
بهترین صابون گیاهی برای پوست
بهترین صابون گیاهی و ارگانیک برای پوست چرب و صورت چیست؟
30 اردیبهشت 1401

تقویت سیستم ایمنی بدن با دمنوش و گیاهان دارویی چطور امکان‌پذیر است؟

آخرین بروز رسانی 24 مرداد 1402 توسط Fateme amooshahi

همواره پزشکان و متخصصین پزشکی بر روی شعار «پیشگیری بهتر از درمان است» تاکید دارند و به افراد توصیه می‌کنند تا قبل از اینکه دچار بیماری شوند و به دارو نیاز پیدا کنند، سیستم ایمنی بدن را در برابر حمله ویروس‌ها و باکتری‌های مقاوم کنند.

تقویت سیستم ایمنی بدن به معنای پیشگیری از انواع بیماری‌ها و دردسرهای ناشی از آن‌ها خواهد بود؛ بنابراین افراد باید با راهکاری‌های مختلف چون ورزش و تحرک، تغذیه مناسب و دمنوش‌های گیاهی به تقویت سیستم بدن کمک کنند. در طب سنتی، گیاهان موثری وجود دارند که برای تقویت سیستم دفاعی بدن و کمک به درمان انواع بیماری‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

در حال حاضر با شیوع ویروس کرونا و آلودگی هوا، توجه به سیستم ایمنی برای پیشگیری از ابتلا به انواع بیماری‌ها بیش از پیش حیاتی خواهد بود. در طب سنتی با آگاهی افزایی بهداشت و سلامت افراد زیر نظر متخصصین این علم، سیستم ایمنی بدن با تهیه و مصرف انواع گیاهان دارویی و دمنوش‌های گیاهی تقویت خواهد شد.

در اینجا تلاش خواهیم کرد تا اطلاعات کامل و جامعی در ارتباط با نقش طب سنتی و گیاهان دارویی در تقویت سیستم ایمنی بدن در اختیارتان قرار دهیم؛ بنابراین توصیه می‌کنیم مطالعه این مطلب را از دست ندهید.   

طب سنتی چگونه به تقویت سیستم بدن کمک می‌کند؟

سیستم ایمنی قوی، از بدن در مقابل عوامل بیماری‌زا دفاع می‌کند؛ از این‌رو همواره پژوهشگران و پزشکان تاکید دارند تا افراد با تغییر سبک زندگی، ورزش و تغذیه مناسب، بدنی قوی در برابر ویروس‌ها و باکتری‌ها داشته باشند.

از دیرباز در طب سنتی از ترکیب چندین گیاه دارویی برای تقویت سیستم ایمنی بدن استفاده می‌شده است و در حال حاضر هم بسیاری از علاقه‌مندان طب سنتی، داروهای گیاهی برای افزایش ایمنی بدن در خانه تهیه و مصرف می‌کنند. متخصصین طب سنتی و بسیاری از متخصصین پزشکی مدرن بر این باورند که گیاهان دارویی، می‌توانند سیستم ایمنی بدن را تقویت کنند که این موضوع در مطالعات جدید هم اثبات شده است.

از جمله گیاهانی که در طب سنتی برای تقویت سیستم بدن مورد توجه قرار می‌گیرند، می‌توان به بادرنجبویه، گل گاوزبان، سیاهدانه، جینسینگ، سیر، بابونه، نعناع، آویشن و اکیناسه اشاره کرد. لازم به ذکر است که مصرف داروها و دمنوش‌های گیاهی در کنار تغذیه سالم، خواب کافی، انواع ویتامین‌ها و ورزش به داشتن سیستم ایمنی قوی کمک شایانی خواهند کرد.

دمنوش برای تقویت سیستم ایمنی بدن

توجه به سیستم ایمنی بدن و پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های مختلف برای افراد حائز اهمیت خواهد بود؛ از این‌رو در کنار تحرک بدنی، تغذیه مناسب و خواب کافی، می‌توان از برخی گیاهان دارویی برای تقویت سیستم بدن استفاده کرد.

در سال‌های اخیر مقالاتی در ارتباط با گیاهان دارویی از حیث طب سنتی و تقویت سیستم دفاعی بدن نگارش شده است که برخی از گیاهان دارویی یا ترکیب آن‌ها سبب بهبود سیستم دفاعی بدن خواهند شد. از پرمصرف‌ترین و بهترین دمنوش‌ها و داروهای گیاهی برای افزایش ایمنی بدن در خانه‌، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دمنوش سیاهدانه و تقویت ایمنی؛ دمنوش سیاهدانه با طبع گرم و خشک به همراه عسل برای تقویت سیستم بدن مفید خواهد بود. دمنوش سیاهدانه و عسل به دلیل برخورداری از آهن و پتاسیم فراوان به درمان مسمومیت خونی، یبوست، سرماخوردگی، تب و سردردهای مزمن کمک شایانی خواهد کرد.
  • دمنوش بابونه، نعناع، مرزنجوش و مریم گلی
  • دمنوش زوفا با طبع گرم و خشک
  • گیاه آویشن، اکیناسه، عناب و ریشه شیرین بیان تقویت‌کننده سیستم دفاعی بدن

داروی گیاهی برای تقویت سیستم ایمنی بدن کودکان

اهمیت تقویت سیستم ایمنی بدن کودکان نسبت به بزرگسالان بسیار بیشتر است؛ زیرا کودکان کمتر به مسائل بهداشتی اهمیت می‌دهند و این موضوع سبب می‌شود تا بدن آن‌ها در برابر ویروس‌ها ضعیف باشد.

حال والدین می‌توانند با افزایش خواب کودکان، تغذیه مناسب، توجه به مسائل بهداشتی چون مسواک زدن و شستن مرتب دست‌ها به بهبود سیستم دفاعی بدن کودکان کمک شایانی کنند اما در کنار همه این موارد، مصرف داروهای گیاهی برای افزایش ایمنی بدن در خانه هم موثر خواهند بود.

در طب سنتی برخی از گیاهان ارزش بسیار بالایی برای برای افزایش ایمنی بدن دارند و معمولا به صورت ادویه در غذاها یا دمنوش مصرف می‌شوند. در ادامه برخی از داروها و دمنوش برای تقویت سیستم ایمنی بدن کودکان را معرفی می‌کنیم:

  • گیاه زنجبیل سرشار از زینک، منیزیم، ویتامین E و ویتامین C برای آماده‌سازی سیستم ایمنی و سلول‌های دفاعی بدن
  • عصاره میخک حاوی انواع مواد معدنی از جمله ویتامین‌B5 ، تیامین ‌(B1)، نیاسین ‌(B3)، ریبوفلاوین ‌(B2)، ویتامین A و Cبرای تقویت سیستم دفاعی بدن
  • پونه گیاهی دارای ویتامین‌های A ،C ،E  و  K با خاصیت ضد التهابی، ضد میکروبی و ضد قارچی
  • نعناع فلفلی منبع غنی ویتامین C و سایر آنتی‌اکسیدان‌های قوی  

خرید عمده دمنوش برای تقویت سیستم ایمنی بدن از بازرگانی زرین گیاهینه

گیاهینه به عنوان مرجع فروش محصولات گیاهی و خشکبار کشور در اصفهان مشغول فعالیت است که انواع دمنوش برای تقویت سیستم ایمنی بدن را با کیفیت عالی به صورت عمده و جزئی به فروش می‌رساند.

متقاضیان تهیه و خرید گیاهان دارویی تقویت‌‌کننده سیستم ایمنی بدن، می‌توانند برای مشاهده انواع محصولات گیاهی و استعلام قیمت روز به فروشگاه آنلاین گیاهینه مراجعه کرده یا با شماره تلفن‌های 09134107048 و 03195010045 ارتباط برقرار کنند و در صورت تمایل سفارش خرید اینترنتی دهند.

بازرگانی زرین گیاهینه، محصول خریداری شده توسط مشتریان را با توجه به حجم محصول از طریق اتوبوس، پست‌بار و باربری در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با هزینه مناسب به اقصی نقاط کشور ارسال می‌کند.   

تیم تحریریه گیاهینه
تیم تحریریه گیاهینه
بازرگانی زرین گیاهینه یکی از پیشگامان عرضه ی کاربردی گیاهان بوده و گیاهان متنوع را با فرآوری های مختلف (ادویه، بذر، روغن و...) در دسترس عموم قرار داده است و حال با راه اندازی فروشگاه اینترنتی در تلاش است که بیشتر از قبل مخاطبان خود را راضی نگه داشته و راحتی را برای آنها به ارمغان آورد.
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها