خرید و قیمت عمده نمک صورتی هیمالیا
نمک صورتی هیمالیا
13 مهر 1399
کالری تخم شربتی
ارزش غذایی تخم شربتی چقدر است؟ خواص تخم شربتی + کالری تخم شربتی
20 مهر 1399

خرید ادویه خسرودار و خواص آن

خرید ادویه خسرودار یا ریشه جوز از بازرگانی گیاهینه

آخرین بروز رسانی 16 مهر 1399 توسط تیم تحریریه گیاهینه

خسرودار یا همان ریشه جوز هندی، نام یکی از ادویه‌های بسیار معطر است. ردپای این ادویه در بسیاری از دسرهای هندی دیده می‌شود. در سطح بین المللی، این ادویه معمولا با غذاهای شیرین و تندی مانند پودینگ، کوکی و کیک‌های ادویه‌ای همراه است. پس از خرید ادویه خسرودار آن را باید در یک ظرف محکم و هوای خشک و خنک نگه داری کنید تا رنگ و عطرش حفظ شود. پودر ادویه خسرودار به دلیل داشتن عطر و طعم بیش از حد، در مقادیر بسیار کم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ارزش غذایی ادویه خسرودار

یک قاشق غذاخوری (7 گرم) پودر جوز هندی شامل موارد زیر است:

  • 37 کالری
  • 5 گرم کربوهیدرات
  • 4 گرم پروتئین
  • 5 گرم چربی
  • 5 گرم فیبر

خواص ادویه خسرودار

ادویه خسرودار فواید درمانی بسیاری دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

آرام بخش و خواب آور

مطالعات بسیاری نشان داده‌اند که ادویه جوز هندی برای درمان بی‌خوابی موثر است. ترکیب پودر جوز هندی و شیر قبل از خواب، آرام بخش است.

تسکین درد

روغن جوز هندی این توانایی را دارد که هنگام مالش در ناحیه ملتهب، به خصوص در صورت بیماری‌های التهابی مانند ورم مفاصل، درد را برطرف کند؛ اما توصیه می‌شود قبل از استفاده با پزشک خود مشورت کنید.

حفظ سلامت پوست

خاصیت ضد التهابی و ضد میکروبی، یکی دیگر از خواص ادویه خسرودار است که آن را به گزینه‌ای مناسب برای پوست و صورت تبدیل کرده است. برای با طراوت شدن و درخشان شدن پوست، باید پودر جوز هندی با شیر ترکیب شود، روی صورت مالیده شود و بعد از گذشت یک ساعت شسته شود. همچنین می‌توانید این پودر را با عسل مخلوط کنید و از آن به عنوان اسکراب روی صورت استفاده کنید.

برطرف کردن بوی بد دهان

بوی بد دهان نتیجه غلبه باکتری‌هاست و جوز هندی با داشتن روغن‌های اساسی، خاصیت ضد باکتریایی دارد و هالیتوزیس را از بین می‌برد.Macelignan، ماده شیمیایی موجود در جوز هندی، به جلوگیری از ایجاد حفره‌های دهان کمک می‌کند. احتمالا به همین دلیل است که جوز هندی در برخی از خمیردندان‌ها یافت می‌شود.

بهبود هضم

از دیگر خواص ادویه خسرودار می‌توان به بهبود هضم اشاره کرد. فیبر بالای این ماده با کمک به حرکات روده‌ای، باعث هضم بهتر غذا می‌شود.

تنظیم فشار خون

مقادیر کمی از جوز هندی رگ‌های خونی را گشاد می‌کنند و فشار خون را تنظیم می‌کنند. فشار خون کنترل شده، فشار اضافی بر روی قلب وارد نمی‌کند.

 

برای خرید ادویه خسرودار از صفحه این محصول دیدن کنید.

 

ادویه خسرودار در چه غذاهایی یافت می‌شود؟

یکی از مهم‌ترین مواردی که باعث تغییر طعم و عطر غذا و متمایز کردن آن می‌شود ادویه است. همانطور که گفته شد، جوز هندی منبعی غنی از مواد معدنی و ویتامین‌ها است و افزودن آن به غذاها سلامتی و تندرستی را به دنبال دارد. از مهم‌ترین غذاهایی که در آن‌ها می‌توان از ادویه خسرودار استفاده کرد می‌توان موارد زیر را نام برد:

لوبیا پلو

شما می‌توانید هنگام طبخ خورش لوبیا، همراه با سایر ادویه‌ها، کمی پودر جوز هندی نیز اضافه کنید.

هویج پلو

هنگام دم گذاشتن هویج پلو می‌توانید مقدار کمی پودر جوز هندی به مواد اضافه کنید.

خورش قیمه

افزودن مقداری از پودر این ادویه به خورش قیمه و سایر خورش‌ها، باعث هضم بهتر غذا می‌شود.

لازانیا

افزودن مقدار کمی پودر جوز هندی به لازانیا عطر و طعم متفاوت و منحصر به فردی به آن می‌بخشد.

پودر ادویه خسرودار عطر تند و تیزی دارد و علاوه بر غذاهای بالا، در تهیه انواع سس، ادویه‌های ترکیبی مانند کاری و ادویه فلافل کاربرد دارد.

خرید ادویه خسرودار

ریشه جوز هندی پس از ورود به ایران به دو صورت ریشه خسرودار درشت و ریشه خسرودار پرک شده است. هنگام خرید ریشه خسرودار باید به رنگ آن توجه کنید. رنگ این گیاه هر چقدر روشن و سفید باشد مرغوب‌تر است. روشن‌تر بودن ریشه این گیاه به این معنا است که بهتر خشک شده است و رطوبت کمتری را در خود حفظ کرده است.

گیاهینه مرکز تخصص فروش ادویه خسرودار

گیاهینه به عنوان مرکز تخصصی فروش جوز هندی عمده و پودر آن، محصول وارداتی از کشورهای اصلی تولید کننده را با روش‌های آسان در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. توجه به اصیل بودن و کیفیت محصول و خلوص آن از مهم‌ترین و اصلی‌ترین نکات خرید ادویه خسرودار است.

باید اشاره کرد، در بازار تجارت جوز هندی محصولات غیر اصیل و حتی تقلبی وجود دارند که تولید و فرآوری آن به صورت مناسبی انجام نشده است.

گیاهینه بهترین محصول را با آسان‌ترین روش‌ها در اختیار مشتریان قرار می‌دهد.

با کمک چه روشی می‌توان از قیمت خرید ادویه خسرودار مطلع شد؟

مشتریان می‌توانند به راحتی از طریق روش‌های ارتباطی با فروشگاه گیاهینه تماس بگیرند و از قیمت ادویه خسرودار مطلع شوند.

ممکن است به دلیل تولید جهانی جوز هندی قیمت آن دچار نوسان شود که در این صورت متخصصان گیاهینه آخرین قیمت محصول را به شما اطلاع خواهند داد.

لازم به ذکر است که ادویه خسرودار هم به صورت آسیاب شده و هم آسیاب نشده در بسته‌های یک کیلویی و پنج کیلویی به فروش می‌رسد. حال که با ادویه خسرودار به خوبی آشنا شدید و ویژگی‌های خسرودار مرغوب را شناختید، می‌توانید برای خرید ادویه خسرودار و ثبت سفارش در گیاهینه با شماره‌های 09134255340 و 95010045031 تماس بگیرید. ما در اسرع وقت سفارش شما را از طریق پست، باربری و ترمینال، با کمترین هزینه و بهترین کیفیت برایتان ارسال خواهیم کرد.

 

منابع:

https://www.tarladalal.com/article-6-health-benefits-of-nutmeg,-jaiphal-403

تیم تحریریه گیاهینه
تیم تحریریه گیاهینه
بازرگانی زرین گیاهینه یکی از پیشگامان عرضه ی کاربردی گیاهان بوده و گیاهان متنوع را با فرآوری های مختلف (ادویه، بذر، روغن و...) در دسترس عموم قرار داده است و حال با راه اندازی فروشگاه اینترنتی در تلاش است که بیشتر از قبل مخاطبان خود را راضی نگه داشته و راحتی را برای آنها به ارمغان آورد.
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها