درمان قلب درد
درمان سریع قلب درد در خانه + 7 داروی گیاهی برای قلب درد
3 اردیبهشت 1401
ادویه کتلت گوشت چرخ کرده و سیب زمینی
ادویه کتلت: ادویه برای خوشمزه شدن کتلت گوشت چرخ کرده و سیب زمینی
6 اردیبهشت 1401

بهترین داروهای گیاهی برای جلوگیری از ریزش مو را بشناسید!

آخرین بروز رسانی 9 تیر 1401 توسط تیم تحریریه گیاهینه

قیافه و ظاهر برای همه ما از اهمیت بالایی برخوردار است و همه افراد بر آنند که بتوانند برای خود ظاهری بدون نقص و آراسته داشته باشند. یکی از نگرانی‌هایی که اکثر افراد در زندگی خود دارند و درگیر آن هستند، ریزش مو است. این معضل می‌تواند به شدت بر روی اعتماد به نفس افراد تاثیر بگذارد. عوامل زیادی مثل، کمبود ویتامین‌های مختلف در بدن، تغییرات هورمونی و همچنین عوامل ژنتیکی می‌تواند باعث بروز این مشکل در افراد شود، اما تحقیقات متخصصین دز این زمینه نشان داده است که برخی از گیاهان و داروهای گیاهی می‌تواند از بروز ریزش مو در افراد پیشگیری کند و باعث جلوگیری از ریزش مو و رشد مجدد موها خواهد شود. در این محتوا قصد داریم در مورد داروهای گیاهی و ریزش مو و همچنین درمان این مشکل از طریق طب سنتی و گیاهان دارویی با شما صحبت کنیم.

مهمترین علت ریزش مو چیست و چه درمانی دارد؟

همانطور که گفتیم عوامل زیادی وجود دارد که می‌تواند باعث ریزش مو در افراد می‌شود که در اینجا به صورت مختصر به بعضی از این موارد اشاره می‌کنیم:

  • کمبود مواد مغذی و پروتئین‌ها در بدن افراد
  • مصرف دخانیات
  • وجود بعضی بیماری‌های زمینه‌ای در افراد
  • موارد ژنتیکی و ارثی
  • علل و عوامل هورمونی
  • بیماری‌های عفونتی
  • مصرف بعضی از داروها برای بیماری‌های خاص
  • فشار کاری
  • فشار استرس و اضطراب در افراد

درمان خانگی برای جلوگیری از ریزش مو

استفاده از داروهای گیاهی برای درمان خانگی ریزش مو می‌تواند تاثیر بسیار زیادی داشته باشد و از ریزش مداوم مو جلوگیری کند. برای این کار باید روغن‌های گیاهی، داروها و گیاهانی که می‌توانند از ریزش مو جلوگیری کنند را بشناسید و بتوانید به خوبی از آنها استفاده کنید. در اینجا شما را با چند راهکار درمان ریزش مو در طب سنتی آشنا می‌کنیم:

درمان ریزش مو با آب پیاز

پیاز یکی از گیاهانی است که از قدیم برای دفع میکروب از بدن و تقویت سیستم ایمنی بدن مورد استفاده قرار گرفته است. اکثر افراد برای درمان ریزش مو نیز از این محصول استفاده می‌کنند و از آب پیاز برای تقویت پیاز موی خود و جلوگیری از ریزش آن استفاده می‌کنند و رضایت کامل دارند. آب پیاز در درمان شوره، درمان قارچ و عفونت‌ها نیز تاثیر فوق‌العاده‌ای دارد. لازم به ذکر است که  این محصول، حاوی مقادیر زیادی گوگرد است که باعث تقویت گردش خون در بدن و پوست سر می‌شود. برای استفاده از آب پیاز، می‌توانید این محلول را به مدت نیم ساعت بر روی موهای خود قرار دهید و بعد با آب آن را بشوید. با تکرار این کار در چند بار نتیجه کار به وضوح دیده می‌شود.

درمان ریزش مو از طریق بابونه

اگر ریزش مو دارید می‌توانید برای این معضل از  گیاه بابونه کمک بگیرید. این گیاه در درمان تمام مشکلات مو بسیار مفید است و استفاده از آن باعث کاهش ریزش مو می‌شود. برای استفاده از این گیاه می‌توانید مقداری از آن را در یک لیوان آب بجوشانید و و به مدت 20 دقیقه اجازه دهید که بر روی شعله ملایم بجوشد سپس محلول را از صافی رد کنید و اجازه دهید تا سرد شود. بعد از آن موهای خود را تمیز بشویید  و مقداری از محلول بابونه را بر روی موها بریزید و به مدت 15 دقیقه اجازه دهید بر روی موها بماند و در نهایت موهای خود را با آب بشویید و خشک کنید. بعد از سه بار استفاده از این محلول، ریشه موها محکم شده و ریزش مو کاهش می‌یابد.

لازم به ذکر است که روغن بابونه نیز تاثیر فوق‌العاده‌ای بر تقویت ریشه موها دارد و از ریزش آن جلوگیری می‌کند.

درمان ریزش مو  به صورت خانگی با حنا

حنا یکی دیگر از گیاهانی است که تاثیر بسیار زیادی بر روی تقویت ریشه موها دارد. این گیاه ترکیبات فوق‌العاده‌ای دارد که به سرعت از طریق پوست، جذب پیاز مو می‌شود و به تقویت ضخامت موها می‌پردازد به این ترتیب از ریزش مو و همچنین شکننده شدن آنها جلوگیری می‌کند.

درمان ریزش مو با گیاه شیرین بیان

گیاه شیرین بیان یکی از بهترین گیاهان دارویی است که از قدیم ریشه آن برای تقویت سیستم ایمنی بدن استفاده می‌شود. این گیاه برای جلوگیری از ریزش مو و تقویت موهای آسیب دیده نیز موثر است و همچنین از ایجاد شوره بر روی موها و همچنین التهاب‌های پوستی جلوگیری می‌کند. برای استفاده از این گیاه، به مدت 12 ساعت ریشه آن را در شیر و یا آب بخیسانید و بعد آن را بکوبید تا به صورت خمیر درآید. خمیر به دست آمده را می‌توانید قبل از خواب بر روی موها قرار دهید و به مدت یک شب اجازه دهید بر روی موها بماند و بعد از خواب موها خود را با شامپو، بشویید.

داروهای گیاهی برای جلوگیری از ریزش مو را از کجا تهیه کنیم؟

امروزه فروشگاه‌های زیادی در سطح کشور وجود دارند که به صورت حضوری و آنلاین اقدام به فروش انواع گیاهان دارویی می‌کنند اما برای تهیه این گیاهان به صورت تازه باید بتوانید به به یک فروشگاه معتبر اعتماد کنید . برای تهیه انواع گیاهان دارویی جهت جلوگیری از ریزش مو می‌توانید از طریق مجموعه گیاهینه اقدام کنید. این مجموعه بهترین گیاهان را با کیفیت فوق‌العاده و به صورت تازه تهیه کرده و در بسته‌بندی‌های مناسب به بازار عرضه می‌دارد. برای خرید انواع گیاهان دارویی می‌توانید به سایت این مجموعه مراجعه کنید و با مشاهده محصولات اقدام به خرید گیاهان مورد نظر خود کنید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر برای خرید انواع ادویه با ضمانت بهترین کیفیت و قیمت با شماره‌های ۰۹۱۳۴۲۵۵۳۴۰ | ۰۳۱۹۵۰۱۰۰۴۵ در تماس باشید.

تیم تحریریه گیاهینه
تیم تحریریه گیاهینه
بازرگانی زرین گیاهینه یکی از پیشگامان عرضه ی کاربردی گیاهان بوده و گیاهان متنوع را با فرآوری های مختلف (ادویه، بذر، روغن و...) در دسترس عموم قرار داده است و حال با راه اندازی فروشگاه اینترنتی در تلاش است که بیشتر از قبل مخاطبان خود را راضی نگه داشته و راحتی را برای آنها به ارمغان آورد.
5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها