دمنوش لاغری
۷ دمنوش‌ لاغری خانگی با خاصیت چربی سوزی سریع
2 اردیبهشت 1401
جلوگیری از ریزش مو
بهترین داروهای گیاهی برای جلوگیری از ریزش مو را بشناسید!
5 اردیبهشت 1401

درمان سریع قلب درد در خانه + 7 داروی گیاهی برای قلب درد

آخرین بروز رسانی 18 مهر 1402 توسط Fateme amooshahi

امروزه بیماری‌های مربوط به قلب و همچنین قلب درد عصبی بسیار رایج شده است. اما نکته حائز اهمیت در این موضوع، اصلاح عادات غذایی و رفتاری ما می‌باشد. از همین رو طب سنتی می‌تواند گزینه بسیار مناسبی برای درمان خانگی قلب درد باشد.

در حقیقت می‌توان اینطور بیان کرد که تا وقتی شما عادات غذایی و فعالیت‌های بدنی خود را اصلاح نکرده باشید، داروهای شیمیایی یا گیاهی تاثیر چندانی بر وضعیت سلامتی شما نخواهند گذاشت.

درست است که با توجه به بروز بیماری‌های گوناگون به دلیل استفاده از مواد غذایی ناسالم، افزایش تنش‌های روزمره در زندگی شهری و آلودگی‌های روزافزون هوا و آب شرب، مصرف داروهای گوناگون جهت پیشگیری و درمان انواع این بیماری‌ها بسیار رایج است و این داروهای شیمیایی اگرچه در بسیاری از موارد سبب بهبود یا پیشگیری از بیماری مورد نظر برای فرد در معرض خطر به ابتلای آن می‌شوند، اما همگی دارای عوارضی بوده که تاثیرات آنها بر سایر اعضای بدن آسیب‌رسان است و می‌تواند در درازمدت خود سبب بروز بیماری‌های ثانویه شود.

قلب درد

از همین رو، بازگشت به طبیعت و تهیه داروهای گیاهی ارگانیک و مصرف آنها مطابق با دستورهای موجود در کتب طب سنتی می‌تواند علاوه بر فراهم‌کردن خواص پرشماری درمانی، از بروز اثرات مخرب ثانویه به دلیل عوارض جانبی مصرف داروهای شیمیایی جلوگیری کند.

یکی از مهمترین و برجسته‌ترین اثرات داروهای گیاهی و خواص پرشمار آنها، بر روی دستگاه گردش خون و اعضای آن مانند قلب و شریان‌های حیاتی بدن است.

رابطه مستقیم بین مصرف گیاهان دارویی و قلب و سلامت آن می‌تواند مشوق بسیاری از بیماران قبلی جهت تهیه انواع گوناگونی از این گیاهان و تهیه دمنوش برای قلب درد بوده و می‌توان گفت درمان گیاهی قلب درد عصبی یکی از رایج‌ترین و بهترین شیوه‌های درمان این بیماری است. در این نوشتار، توضیحاتی درباره داروی گیاهی برای قلب درد، تقویت قلب با گیاهان دارویی، طب سنتی و گیاهی و به طور کلی رابطه گیاهان دارویی و قلب و سلامت آن ارائه شده است.

طب سنتی چیست؟

طب سنتی مجموعه‌ای از دستورها، نسخه‌ها، توصیه‌ها و نکاتی است که در کتب ایرانی و اسلامی و به طور عمده در طب شرقی نگاشته شده و رواج دارد.

مبنای درمان جسم و روح در طب سنتی، کاربرد گیاهان و مواد دارویی طبیعی است که نه تنها عوارضی پس از مصرف برای اعضای بدن ندارند بلکه موثرتر و قوی‌تر از گیاهان شیمیایی امروزی نیز بوده و می‌توان برای پیشگیری از سایر بیماری‌ها و توانبخشی و نقاهت پس از بیماری نیز از آنها استفاده کرد.

بسیاری از دستورات پخت غذاهای سنتی ایرانی مانند خوراکی‌های با طبع گرم یا سرد و همچنین مصلح هر کدام، ترکیبات مضر غذاها در هر وعده برای بدن از طب سنتی ایرانی و نگاشته‌های علمی دانشمندانی چون ابن سینا برداشت شده است. 

درمان تیر کشیدن قلب در طب سنتی

همان طور که اشاره شد، درمان بیماری‌های گوناگونی همچون مشکلات گوارشی، التهاب‌های پوستی، اختلالات جنسی، تنش‌های عصبی و از همه مهمتر مشکلات قلب و عروق را می‌توان در طب گیاهی جست.

گیاهان دارویی و قلب و ارتباط تنگاتنگ میان آنها سبب شده است تا از مواد گیاهی گوناگونی برای تهیه دمنوش برای قلب درد و تقویت قلب با گیاهان دارویی استفاده شود. در ادامه توضیحاتی درباره داروی گیاهی برای قلب درد و درمان گیاهی قلب درد عصبی ارائه شده است.

برای خرید دمنوش گیاهی برای درمان قلب درد و تقویت بدن و سلامتی می‌توانید از طریق لینک مربوطه اقدام کنید.

درمان سریع قلب درد در خانه

امروزه مصرف برگ، میوه‌ها، ساقه و ریشه و بسیاری از دیگر قسمت‌های گیاهان به روش‌های گوناگون مانند دم کردن یا طبخ در غذا می‌تواند از بروز علائم بیماری‌های مختلف پیشگیری کرده یا درمان و مرهمی بر امراضی باشند که افراد به آنها مبتلا هستند.

از جمله خواصی که داروهای گیاهی برای جسم دارند می‌توان به تسکین دردهای قلب اشاره کرد. رابطه گیاهان دارویی و قلب و تقویت قلب با گیاهان دارویی یکی از بهترین، ارزان‌ترین و سالم‌ترین روش‌های درمان بوده و تهیه دمنوش برای قلب درد امروزه توسط بسیاری از متخصصان و پزشکان توصیه می‌شود. در ادامه تعدادی از گیاهانی که مصرف آنها در درمان گیاهی قلب درد عصبی مفید هستند به طور مختصر معرفی و نحوه تهیه و مصرف آنها به عنوان دارو شرح داده شده است.

درمان گیاهی قلب درد عصبی

درمان سریع قلب درد در خانه

  • سیر

بسیاری از التهابات پوستی، گوارشی، عصبی و قلبی با ترکیباتی که گیاه سیر درون خود دارد تسکین می‌یابند. مصرف سیر به صورت منظم می‌تواند در جلوگیری از گرفتگی سرخرگ‌های اصلی بدن که متصل به قلب هستند موثر باشد. همچنین مصرف سیر در کاهش سطح کلسترول خون و ابتلا به بیماری‌های قلبی موثر است. جهت بهره‌مند شدن از خواص پرشمار این گیاه در درمان گیاهی قلب درد عصبی می‌توان سه حبه سیر متوسط را درون یک فنجان شیر جوشاند و پس از سردشدن آن را قبل از خواب نوشید.

این را نیز بخوانید: پودر سیر در چه غذاهایی استفاده میشود

  • زنجبیل

رفع گرفتگی رگ‌های قلب که در واقع سرخرگ‌های متصل به آن است یکی از مهمترین کارکردهای گیاهان دارویی از جمله زنجبیل است. دم کردن یک قاشق چای‌خوری زنجبیل رنده‌شده به مدت بیش از پنج دقیقه و نوشیدن 2 الی 3 فنجان از این دمنوش به طور روزمره می‌تواند در رفع گرفتگی شریان‌های قلبی بسیار موثر باشد.

این را نیز بخوانید: قیمت زنجبیل

  • بادرنجبویه

گیاه بادرنجبویه و عرق آن دارای خواص گوناگونی به عنوان داروی گیاهی برای قلب درد هستند. نام علمی این گیاه ملیسا بوده و در خانواده گیاهان مشابه با نعناع قرار دارد. نوشیدن مقدار مشخصی از دمنوش گیاه بادرنجبویه در صبحانه یا در میان‌وعده عصرانه به تقویت قلب کمک می‌کند.

این را نیز بخوانید: قیمت بادرنجبویه خشک

  • معجون قلب

یکی از بهترین داروهای گیاهی‌ که برای درمان گرفتگی عروق می‌توان مصرف کرد، معجون قلب است. این معجون با استفاده از ترکیب سیر و لیموترش تهیه می‌شود. روش ترکیب این معجون به این صورت است که باید 30 عدد حبه سیر به همراه 5 عدد لیمو ترش را با هم مخلوط کرده و سپس آنها در یک لیتر آب جوشاند.

درمان سریع قلب درد در خانه

پس از سرد شدن، روزانه می‌توان به میزان نیم فنجان از آن مصرف کرد.

  • گل گاو زبان

یکی از گیاهانی که به دلیل آرام بخش بودنش شهرت زیادی دارد، گل گاو زبان می‌باشد. از گذشته تا امروز، گل گاو زبان برای ناراحتی‌های عصبی مورد استفاده قرار گرفته است. این گیاه مقدار پتاسیم و کلسیم بالایی دارد و می‌تواند قلب دردهای عصبی که ناشی از استرس هستند را درمان کند.

برای درمان قلب درد با استفاده از گل گاو زبان می‌توانید چایی این گیاه را که ترکیبی از 5 گرم گل گاو زبان به همراه لیموی تازه و نبات میل کنید.

توجه داشته باشید که نوشیدن این چای به طور طبیعی فشار خون را بالا می‌برد، بنابراین افراد مبتلا به فشار خون بالا باید از نوشیدن این چای خودداری کنند. همچنین با توجه به تاثیر این گیاه بر هورمون ها، توصیه می شود مادران باردار و شیرده از مصرف آن خودداری کنند.

  • شیر زردچوبه

شیر زردچوبه خواص زیادی برای کاهش درد قفسه سینه دارد و می‌تواند احتمالا بیماری‌های قلبی را نیز کاهش دهد. برای تهیه این نوشیدنی خوشمزه می‌توانید یک قاشق چایی خوری زردچوبه را به یک فنجان شیر اضافه کنید و به مدت یک ربع روی گاز قرار دهید تا بجوشد.

شیر زردچوبه

لیست قیمت زردچوبه

برای طعم بهتر آن می‌توانید وقتی شیر کمی خنک شد به آن مقداری عسل اضافه کنید.

عرضه و پخش گیاهان دارویی 

با توجه به موارد یادشده، تهیه داروی گیاهی برای قلب درد و همچنین تقویت قلب با گیاهان دارویی یکی از مهمترین درمان‌های موجود در طب سنتی بوده و به همین دلیل، فروشگاه‌های گوناگونی اقدام به تامین و توزیع انواع این گیاهان دارویی کرده اند.

فروشگاه اینترنتی گیاهینه که زیرمجموعه گروه بازرگانی زرین گیاهینه است مجموعه‌ای یکتا و جذاب از انواع گیاهان دارویی و خوراکی برای کاربران برخط اینترنتی فراهم کرده است تا بتوان به راحتی جهت تهیه انواع گوناگونی از این گیاهان دارویی از جمله انواع دمنوش برای قلب درد و روش‌های گوناگون درمان گیاهی قلب درد عصبی اقدام کرد.

 

تیم تحریریه گیاهینه
تیم تحریریه گیاهینه
بازرگانی زرین گیاهینه یکی از پیشگامان عرضه ی کاربردی گیاهان بوده و گیاهان متنوع را با فرآوری های مختلف (ادویه، بذر، روغن و...) در دسترس عموم قرار داده است و حال با راه اندازی فروشگاه اینترنتی در تلاش است که بیشتر از قبل مخاطبان خود را راضی نگه داشته و راحتی را برای آنها به ارمغان آورد.
5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
نورمن
نورمن
1 سال قبل

ممنون بابت مقاله
بسیار عالی