درمان بوی بدن دهان
۷ داروی گیاهی رفع بوی بد دهان
29 فروردین 1401
Rheumatism
بهترین دمنوش برای روماتیسم + داروی گیاهی درمان روماتیسم
1 اردیبهشت 1401

طرز تهیه ادویه ماهی چگونه است؟

آخرین بروز رسانی 23 مرداد 1402 توسط Fateme amooshahi

همانطور که مطلع هستید غذاهای دریایی معمولا سرد هستند و در زمان مصرف باید موادی به آن ها اضافه کنیم که از سردی آن بکاهد. یکی از مهم‌ترین مواردی که در این خصوص می‌توانیم از آن استفاده کنیم، ادویه ماهی است. علاوه براین، استفاده از ادویه ماهی خصوصیات دیگری همچون از بین بردن بوی بد غذا نیز دارد. همچنین، طمع و عطر بی نظیری به غذای شما می‌دهد.

طرز تهیه ادویه ماهی

معمولاً ادویه ماهی به صورت پودر در غذا مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین این محصول را برای حفظ و نگهداری می‌توان در یک ظرف مخصوص و در یک مکان خشک و خنک قرار داد.

با ترکیب مواد زیر می‌توانید یک ادویه ماهی مناسب برای خود تهیه کنید؛

  • ۵قاشق آویشن خشک پودر شده
  • ۲قاشق چایخوری نمک
  • ۲قاشق چایخوری فلفل قرمز
  • ۲قاشق چایخوری فلفل سیاه
  • ۱قاشق چایخوری پودر زیره
  • ۱قاشق چایخوری پودر سیر
  • ۱قاشق چایخوری پرک فلفل قرمز
  • ۱قاشق چایخوری پودر گشنیز

 

بعد از تهیه مواد اولیه ادویه ماهی و ترکیب آن‌ها، سعی کنید حتما ادویه ها را در یک کاسه مخصوص که حجم زیادی دارد قرار دهید. در ادامه آن را به خوبی هم بزنید تا حدی که کاملا یکدست و مخلوط شود. در ادامه آن را به یک مکان خشک و خنک منتقل کنید، مکانی که تاریک باشد و نوری به ادویه برخورد نکند.

از این ادویه تهیه شده می‌توان برای خوشبو کردن و از بین بردن سردی ماهی، میگو و یا سایر غذاهای دریایی به خوبی استفاده شود.

البته ترکیب های متفاوتی برای ساخت ادویه ماهی وجود دارد و شما نیز می‌توانید بنابر سلیقه خود از انواع آن استفاده کنید. اما به طور کلی می‌توانیم بگوییم بهتری ادویه برای ماهی، ادویه ای است که به خوبی به عنوان یک طعم دهنده ماهی مورد استفاده قرار گیرد. همچنین با ذائقه و سلیقه شما نیز همخوانی داشته باشد.

پس اگر کسی از شما پرسید که ادویه ماهی چیست؟ نمی‌توانید یک پاسخ واحد به آن بدهید. چراکه ادویه ماهی از ترکیب ادویه ها و مواد مختلف به وجود می‌آید.

یکی دیگر از انواع ادویه ماهی ها، ادویه ماهی قزل‌آلا است. این ادویه در بین مردم از محبوبیت بیشتری نسبت به سایر ادویه ها برخوردار است. البته این مورد را می‌توان به دلیل ترکیب های خاصی که در آن استفاده شده است دانست.

قزل‌آلا از ماهی های خوشمزه رودخانه ای است که پرورش دهندگان انواع ماهی ها آن ها صید می‌کنند. قزل‌آلا طعم بسیار دلچسب و خوشمزه ای دارد. با اضافه کردن مقداری ادویه ماهی قزل‌آلا می‌توانید این ماهی را با طعمی دل‌پذیر تر و خوشمزه تر مصرف کنید.

برای تهیه ادویه ماهی قزل‌آلا می‌توانید از ترکیب های زیر استفاده کنید؛

  • مقدار مناسبی از لیمو ترش
  • کمی پودر پیاز و سیر
  • نمک و فلفل و زردچوبه به مقدار کافی
  • مقداری پودر زنجبیل
  • پودر گلپر
  • کمی روغن زیتون
  • سبزی جعفری خورد شده به مقدار کافی
  • زعفران دم شده به مقدار کافی

 

با استفاده از ترکیب های فوق، می‌توانید طعم ماهی خود را لذت‌بخش تر و خوشمزه تر کنید. همچنین به خوبی می‌توانید از سردی ماهی بکاهید و آن را بدون ضرر میل کنید.

بهترین ادویه ماهی، ادویه‌ای است که توسط خود شما تولید شود. اگر توانایی تهیه مواد گفته شده را دارید، حتماً با استفاده از آن‌ها ادویه ماهی خود را تهیه کنید. با این کار می‌توانید خیال خود را از بابت تهیه یک ادویه ماهی مناسب راحت کنید. اما اگر توانایی تهیه این مواد را ندارید، حتماً از یک مرکز مناسب و مطمئن اقدام به خرید کنید. چراکه اگر از یک مرکز مناسب استفاده نکنید، نمی‌توانید مطمئن باشید که از چه موادی برای تهیه آن استفاده شده است. در این صورت از کیفیت ادویه شما کاسته می‌شود.

خرید ادویه ماهی 

اگر به دنبال تهیه بهترین ادویه برای ماهی هستید، می‌توانید از مجموعه بزرگ گیاهینه استفاده کنید. این مجموعه توانسته بهترین ادویه ماهی را برای مشتریان خود تولید کند. پس اگر دوست دارید از خرید خود مطمئن شوید، به مجموعه بزرگ گیاهینه مراجعه کنید. همچنین می‌توانید به‌صورت اینترنتی و از طریق سایت نیز اقدام به خرید ادویه های متنوع و اصل کنید.

تیم تحریریه گیاهینه
تیم تحریریه گیاهینه
بازرگانی زرین گیاهینه یکی از پیشگامان عرضه ی کاربردی گیاهان بوده و گیاهان متنوع را با فرآوری های مختلف (ادویه، بذر، روغن و...) در دسترس عموم قرار داده است و حال با راه اندازی فروشگاه اینترنتی در تلاش است که بیشتر از قبل مخاطبان خود را راضی نگه داشته و راحتی را برای آنها به ارمغان آورد.
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها