تاثیرگذارترین دمنوش­ های گیاهی برای حفظ آرامش اعصاب و روان
تاثیرگذارترین دمنوش­ های گیاهی برای حفظ آرامش اعصاب و روان
11 اسفند 1399
آویشن برگ پهن شیرازی
آویشن: بهترین نوع آویشن در ایران کدام نوع است؟ آویشن برگ پهن شیرازی
29 فروردین 1400

قیمت زنجبیل خشک شده

آخرین بروز رسانی 2 شهریور 1401 توسط تیم تحریریه گیاهینه

یکی از گیاهانی که در طی یک ساله اخیر مصرف آن به شدت بالا رفته است زنجبیل است. زنجبیل با داشتن طبع گرم یکی از ادویه‌های پر طرفدار است که هم قلم آن بسیار کاربرد دارد و هم پودر آن برای مصارف گوناگون استفاده می‌شود. قیمت زنجبیل در بازار ایران طی یک ساله گذشته بالاتر رفته است و این روند به احتمال زیاد در سال آینده هم با توجه به شرایط بازار ادامه پیدا خواهد کرد.

زنجبیل موجود در بازار ایران

به طور کلی ۲ دسته زنجبیل در بازار ایران موجود است. یکی مربوط به کشور چین و دیگری مربوط به کشور نیجریه است که هر کدام از آن‌ها کاربردهای مختلف و قیمت‌های متفاوتی دارد. زنجبیل چینی دارای قلمی سفید و بسیار زیبا است. در کنار این زنجبیل چینی بسیار خوش عطر و بو است که این ویژگی بسیار در کیفیت این محصول تأثیرگذار است. به همین دلیل برای خورده فروشی از قلم چینی استفاده می‌کنند. یعنی در بازار برای فروش زنجبیل پودر نشده از نوع چینی آن استفاده می‌کنند.

البته بعضی از افراد هستند که از تکه‌های قلم زنجبیل چینی برای تهیه پودر زنجبیل چینی استفاده می‌کنند که یک محصول درجه ۱ با کیفیت و عطر و بوی بی‌نظیر به دست می‌آید. طبیعی است که قیمت این محصول پودر شده بالا باشد. در مجموع قیمت زنجبیل چینی از نوع آفریقایی آن بالاتر است. زنجبیل نیجریه‌ای را بعد از برداشت به ۲ قسمت تبدیل می‌کنند تا بهتر خشک و در نهایت محصول با کیفیت‌تری حاصل شود.

ظاهر زنجبیل نیجریه‌ای مانند نوع چینی آن سفید و با کیفیت نیست. زنجبیل آفریقایی دارای ظاهری چروک و رنگ کرمی است. اما مزیت خوب آن قیمت پایینی است که دارد به همین دلیل هم از آن در کارهای تولیدی مانند تولید پودر زنحبیل و تهیه ادویه‌جات ترکیبی استفاده می‌شود.

عوامل تأثیرگذار بر روی قیمت زنجبیل

زنجبیل یک محصول وارداتی است پس اولین چیزی که بر روی آن تأثیر خواهد گذاشت نرخ ارز است. با افزایش نرخ ارز قیمت ادویه وارداتی هم بالا می‌رود. اما عامل دیگری که در تعیین قیمت ادویه‌جات مؤثر است میزان تولید این محصول در کشور چین است. همچنین گفتنی است که تعرفه‌های گمرک و میزان واردات این محصول هم بر روی قیمت نهایی آن تأثیرگذار خواهد بود. هزینه‌های حمل و نقل چه در بخش بین‌المللی و چه در بخش داخلی بر روی قیمت زنجبیل تأثیر گذار است. یکی از عوامل تأثیرگذار بر روی قیمت هر محصول میزان تقاضا است که با بالا رفتن آن بازار با کمبود محصول روبر خواهد شد و قیمت‌ها را بالا خواهد برد.

قیمت زنجبیل در سال ۱۳۹۹

سالی که گذشت با وجود بیماری کرونا و بالا رفتن بیش از اندازه تقاضا برای این محصول موجب شد که زنجبیل قیمت‌های جدیدی را تجربه کند. البته بالا رفتن نرخ ارز و سایر هزینه‌ها مانند حمل و نقل هم در افزایش قیمت‌ها تأثیرگذار بوده است.

پیش بینی قیمت زنجبیل در سال ۱۴۰۰

با کاهش تولید در کشور چین که پیش بینی می‌شود قیمت این محصول در ایران بالاتر هم رود. همچنین بالا رفتن نرخ زنجبیل چینی بالا رفتن قیمت سایر زنجبیل‌ها یعنی نوع آفریقایی را هم به دنبال خواهد داشت. تعیین تعرفه‌های جدید گمرک پیش بینی می‌شود در سال ۱۴۰۰ هم قیمت بالاتر رود. به همین دلیل بهتر است افرادی که تصمیم به خرید عمده زنجبیل دارند در همین سال ۱۳۹۹ اقدام به خرید کنند تا با افزایش قیمت‌ها در سال آینده روبرو نشوند.

خرید عمده زنجبیل از بازرگانی زرین گیاهینه

گیاهینه یکی از فروشندگان عمده زنجبیل در ایران است که با سابقه درخشان خود توانسته نظر مشتریان را به خوبی جلب کند. گیاهینه همیشه ادویه‌جات خود را با بهترین کیفیت‌ها به طور عمده در اختیار فروشندگان خورد می‌گذارد تا در نهایت مصرف کننده بهترین محصول را دریافت کند. گیاهینه زنجبیل را در بسته بندی‌های ۳، ۵، ۱۰ و ۵۰ کیلوگرمی قرار داده و سفارش‌ها را از طریق پست، باربری و اتوبوس به سرتاسر ایران ارسال می‌کند.

برای مشاهده قیمت زنجبیل می‌توانید به سایت گیاهینه مراجعه کرده و در آن لیست قیمت کل ادویه‌جات فله را مشاهده کنید. همچنین از طریق همان سایت هم می‌توانید به صورت آنلاین سفارش‌های خود را ثبت کنید. یکی دیگر از راه‌های ثبت سفارش در بازرگانی گیاهینه تماس با شماره‌های 09134255340 و 03195010045 است. در صورت تماس گرفتن کارشناسان فروش گیاهینه به شما مشاوره فروش هم می‌دهند تا بهترین انتخاب را با توجه به نیاز خود داشته باشید.

تیم تحریریه گیاهینه
تیم تحریریه گیاهینه
بازرگانی زرین گیاهینه یکی از پیشگامان عرضه ی کاربردی گیاهان بوده و گیاهان متنوع را با فرآوری های مختلف (ادویه، بذر، روغن و...) در دسترس عموم قرار داده است و حال با راه اندازی فروشگاه اینترنتی در تلاش است که بیشتر از قبل مخاطبان خود را راضی نگه داشته و راحتی را برای آنها به ارمغان آورد.
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها