قیمت عمده زنجبیل قلم
قیمت زنجبیل قلم
5 آذر 1399
اهمیت ادویه در سفره غذایی ایرانی و عوامل موثر روی قیمت ادویه جات
اهمیت ادویه در سفره غذایی ایرانی و عوامل موثر روی قیمت ادویه جات
11 آذر 1399

آخرین بروز رسانی 15 مرداد 1402 توسط Fateme amooshahi

دراین مقاله درمورد قیمت عمده ادویه‌جات فله بصورت عمده و عوامل تاثیر گذار بر آن صحبت کرده ایم، با ما همراه باشید.

ادویه در واقع به گیاهان و طعم‌دهنده‌هایی گفته می‌شود که برای مصارف خوراکی یا دارویی مورد استفاده قرار می‌گیرند. خرید و فروش ادویه‌جات از دیرباز مورد توجه افراد سراسر جهان قرار دارد تا مزه انواع غذاها را بهبود دهند و در بعضی مواقع به عنوان دارو گیاهی مصرف کنند. به‌طور کلی ادویه بخشی از گیاه است که می‌تواند تکه‌ای از تنه درخت مانند دارچین، دانه گیاه مانند جوز هندی و میوه گیاه مانند فلفل باشد. انواع ادویه‌جات موجود در بازار خشکبار به صورت کامل یا پودر شده برای معطر کردن و خوش رنگ کردن انواع غذاها و دمنوش‌ها کاربرد دارند.

از پرمصرف‌ترین و محبوب‌ترین ادویه‌جات بازار محصولات گیاهی، می‌توان به زردچوبه، فلفل سیاه و قرمز، هل، دارچین، زنجبیل ، سماق، آویشن، پاپریکا، جوز هندی، میخک و … اشاره کرد که در بسیاری از مراکز عطاری به صورت فله یا بسته‌بندی عرضه می‌شوند.

قیمت ادویه‌جات فله در بازار ایران، تحت تاثیر فاکتورهای مختلف تعیین می‌شود؛ از این‌رو اگر به دنبال خرید ادویه‌جات مرغوب به صورت عمده با قیمت مناسب هستید، توصیه می‌کنیم به مراکز معتبر عطاری مراجعه کنید. در اینجا تلاش خواهیم کرد تا لیست کامل و جامعی در اختیارتان قرار دهیم؛ پس پیشنهاد می‌کنیم مطالعه این مطلب را از دست ندهید.

انواع ادویه

بدون تردید مصرف ادویه مناسب با نوع غذا به افزایش عطر، طعم و رنگ آن کمک شایانی خواهد کرد. کلمه ادویه در واقع عربی بوده و جمع مکسر واژه «دوا» است؛ زیرا اغلب ادویه‌جات موجود در بازار خشکبار از گیاهان دارویی به‌دست می‌آیند که از خواص درمانی بی‌نظیری برخوردار هستند.

در حال حاضر مردم سراسر جهان از گیاهان متفاوتی جهت طعم دادن به غذاها متناسب با فرهنگ و ذائقه خود استفاده می‌کنند. برخی از افراد به دنبال طعم‌دهنده‌های گرم و تند بوده و برخی به دنبال جایگزین مناسبی برای مواد مضری چون قند، نمک و چربی هستند که تنوع ادویه‌جات، تمام نیازهای جوامع بشری را پاسخ می‌دهد.

به‌طور کلی از محبوب‌ترین و پرکاربردترین ادویه‌های مصرفی، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • انواع فلفل‌ها
  • انواع پودر و قلم زردچوبه
  • انواع هل
  • چوب و پودر دارچین
  • پودر زنجبیل
  • سماق قرمز و قهوه‌ای
  • پودر جوز هندی
  • پودر پیاز
  • پودر سیر
  • ادویه کاری
  • پودر آویشن
  • ادویه مرغ
  • ادویه گوشت
  • ادویه ماهی
  • و …

در حال حاضر اغلب ادویه‌های موجود در بازار به صورت فله و بسته‌بندی توسط بسیاری از مراکز معتبر عطاری عرضه می‌شوند که قیمت انواع ادویه‌ با توجه به عوامل مختلف متفاوت است. 

فاکتورهای موثر بر قیمت محصولات عطاری

ادویه‌جات به عنوان سلاح آشپزی شناخته می‌شوند که علاوه بر افزایش عطر و طعم انواع غذاها و دمنوش‌های گیاهی، خواص دارویی فراوانی دارند که در پیشگیری و درمان بسیاری از بیماری‌ها موثر هستند. امروزه انواع ادویه‌جات در بازار محصولات گیاهی به صورت فله و بسته‌بندی به فروش می‌رسند. قیمت ادویه جات فله در بازار خشکبار تحت تاثیر فاکتورهایی چون تمیز و خالص بودن محصول، تازه بودن بار، عطر و رنگ ادویه خام، مبدا کشت، نوع برند و … تعیین می‌شود؛ بنابراین اگر به دنبال خرید ادویه‌جات به صورت عمده و فله هستید، پیشنهاد می‌کنیم به مراکز معتبر عرضه و فروش محصولات عطاری چون گیاهینه مراجعه کنید تا محصول مرغوب و درجه یک را با قیمت مناسب تهیه کنید.

قیمت خرید ادویه جات فله و بسته بندی

اغلب ادویه‌جات بازار خشکبار ایران به صورت بومی در شهرهای مختلف کشور کشت و برداشت می‌شوند اما برخی از ادویه‌ها از کشورهای دیگر جهان به بازار ایران وارد می‌شوند؛ از این‌رو انواع ادویه از لحاظ کیفیت و مرغوبیت با یکدیگر متفاوت هستند که این موضوع بر روی قیمت آن‌ها تاثیرگذار است. به‌طور کلی قیمت ادویه‌جات فله و بسته‌بندی به عوامل مختلفی چون مرغوبیت محصول، مبدا کشت، برند ادویه، نوسانات بازار ارز برای محصولات وارداتی، کرایه حمل و نقل و … وابسته است و این فاکتورها در کنار یکدیگر، قیمت نهایی فروش انواع ادویه‌جات را تعیین می‌کنند.  

بنابراین اگر قصد دارید به خرید ادویه‌جات فله یا بسته‌بندی اقدام کنید، توصیه می‌کنیم به مراکز فعال معتبر فروش محصولات گیاهی سراسر کشور مراجعه کرده تا از قیمت روز انواع ادویه آگاهی کسب کنید.

راهنمای خرید عمده انواع ادویه از بازرگانی زرین گیاهینه

اگر به دنبال خرید ادویه‌ مرغوب و درجه یک هستید، بازرگانی گیاهینه به عنوان مجری فروش ادویه‌جات فله و بسته‌بندی مشغول فعالیت است و به شما در تهیه محصولات با کیفیت کمک می‌کند. گیاهینه این امکان را برای متقاضیان خرید ادویه‌جات فراهم کرده است تا با مراجعه به فروشگاه آنلاین مجموعه، لیست قیمت ادویه‌جات فله را مشاهده کرده و با توجه به بودجه و نیاز خود به ثبت سفارش آنلاین محصول اقدام کنند.

قیمت ادویه‌جات فله و بسته‌بندی در گیاهینه بر اساس مشخصات کیفی محصول و حجم خرید متفاوت است؛ از این‌رو برای استعلام قیمت روز انواع ادویه، پیشنهاد می‌کنیم به سایت مجموعه مراجعه کرده یا از طریق شماره تلفن‌های 09134255340 و 03195010045 با کارشناسان این حوزه ارتباط برقرار کنید. مرکز گیاهینه محصول خریداری شده توسط مشتریان را با توجه به حجم سفارش از طریق پست، باربری و اتوبوس در سریع‌ترین زمان ممکن و با کمترین هزینه به سراسر کشور ارسال می‌کند.

تیم تحریریه گیاهینه
تیم تحریریه گیاهینه
بازرگانی زرین گیاهینه یکی از پیشگامان عرضه ی کاربردی گیاهان بوده و گیاهان متنوع را با فرآوری های مختلف (ادویه، بذر، روغن و...) در دسترس عموم قرار داده است و حال با راه اندازی فروشگاه اینترنتی در تلاش است که بیشتر از قبل مخاطبان خود را راضی نگه داشته و راحتی را برای آنها به ارمغان آورد.
2.5 4 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

12 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
نادر خانی
نادر خانی
2 سال قبل

سلام
وقعا” عرض میکنم از کل سایت ها و گروهای موجود در فضای مجازی و اینترنت . به روز ترین اطلاعات متعلق به سایت شماست.
فروشگههای کوچک خرده فروشی به عنوان منبع تغییرات قیمت ها میتوانند از آن بهر برداری کنند.موفق و عاقبت به خیر باشید.
نادر خانی

رضا واصف پور
رضا واصف پور
2 سال قبل
پاسخ به  نادر خانی

لطف دارین شما
ممنون از نظر تون

Ali
Ali
2 سال قبل

اخلاق خوب و احترام به مشتری جدای از جنس های درجه یک و با کیفیت از بارزترین موارد مورد قبول فروشگاه گیاهینه و شخص آقا رضا واصف پور عزیز هستش.انشالا خدا بهتون سلامتی و فروش بیشتر و سود حلال چندبرابر بده.

نادر خانی
نادر خانی
1 سال قبل

سلام
وقت به خیر
در صورت امکان ستون‌کد اقلام را در سایت گیاهینه اضافه کنید.
برای بهره داری مشتریان کارکشاست.
ممنون
موفق باشید

حمیدرضا نجفی
حمیدرضا نجفی
1 سال قبل

سلام
عرض ادب و خسته نباشید
بابت اطلاع رسانی عالی قیمت ها ممنون.

رویا
رویا
1 سال قبل

باسلام و عرض ادب و احترام
خسته نباشید…خداقوت واقعا سایت عالی .جامع و کاملی دارید.

نادر خانی
نادر خانی
1 سال قبل

سلام
شماره موبایلتان در ایتا فعال نیست؟