خواص کندر برای ریه
خواص کندر برای ریه و درمان کرونا
5 اردیبهشت 1400
کاهش قیمت تخم گشنیز
قیمت تخم گشنیز و احتمال کاهش قیمت آن در تابستان سال ۱۴۰۰
13 تیر 1400

قیمت گل محمدی خشک در سال 1400

آخرین بروز رسانی 2 تیر 1400 توسط تیم تحریریه گیاهینه

قیمت گل محمدی خشک در سال 1400

در این مطلب به بررسی قیمت گل محمدی خشک در سال 1400 پرداخته ایم، با ما همراه باشید.

برداشت گل محمدی در اردیبهشت 1400 با توجه به کمبود بارندگی‌های سال گذشته در پائیز و زمستان با محدودیت‌های جدی رو به رو است. عدم بارندگی و پشت سر گذاشتن خشکسالی جدی در سال جدید باعث شده تا کشاورزان گل محمدی لاله زار و داراب برداشت محصول کمتری نسبت به سال گذشته را تجربه کنند.

افزایش تقاضا خرید گل محمدی در پائیز و زمستان 1400 قطعا یکی از مهم‌ترین عواملی است، که می‌توان تاثیرگذاری آن را بر بالا رفتن قیمت تمام شده این محصول برای خریداران و مشتریان شاهد بود. از طرفی صادرات چشمگیر غنچه گل محمدی خشک و مشتقات آن در ماه‌های آینده، به کشورهای اروپایی و همینطور بسیاری از مشتریان حوزه خلیج فارس جزو دیگر مواردی است که به افزایش قیمت تمام شده این محصول کمک می‌کند.

قیمت عمده گل محمدی خشک در بازرگانی گیاهینه

قیمت خرید عمده گل محمدی خشک که شامل غنچه و سایر مشتقات این گیاه می‌شود، نه تنها با در نظر داشتن بارندگی‌های محدود، بلکه با توجه به مشخصه‌های گیاه تعیین می‌شود. به طور کلی در سراسر ایران تنها دو نوع از گل محمدی کشت و برداشت می‌شود.

اولین نوع این گل که برداشت آن در استان «کرمان» انجام می‌گیرد و از آن به عنوان «گل لاله زار» یاد می‌شود، مرغوب‌ترین گل محمدی ایران است. مشخصه‌های مهم این محصول قرمزی رنگ گل، عطر فوق‌العاده و همین‌طور غنچه‌هایی بزرگ و درشت است.

گل محمدی لاله زار اصلی‌ترین گزینه صادراتی این محصول به کشورهای اروپایی شناخته می‌شود و معمولا از قیمت بالاتری در مقایسه با گل داراب برخوردار است. از سویی دیگر گل محمدی داراب «استان فارس _ شیراز» به عنوان نوع دیگری از گل محمدی با توجه به قیمت اقتصادی و صرفه بیشتر، اولین گزینه برای خریداران یا متقاضیان خرید گل محمدی در بازار ایران است.

بهترین نوع گل محمدی خشک برای خرید عمده

در بین انواع گل محمدی «داراب و لاله زار» انتخاب بهترین محصول با توجه به هدف و قصد خریداران مشخص می‌شود. به طور معمول صادرات گل محمدی از نوع لاله زار به عنوان یک محصول فوق‌العاده عالی نمایانگر اهمیت این نوع از گل با توجه به کیفیت برای مقاصد تجاری و عرضه در بازارهای صادراتی است.

اما در مقابل خرید انواع گل محمدی داراب فارس با توجه به قیمت اقتصادی یا قیمت پایین‌تر در مقایسه با محصول دیگر، عطر و بوی خوب و همین‌طور امکان استفاده گسترده برای خریداران داخلی پیشنهاد می‌شود.

مهم‌ترین مشخصات گل محمدی خشک لاله زار

از مهم‌ترین مشخصات گل محمدی خشک لاله زار به عنوان «بار اعلا گل محمدی» می‌توان به داشتن غنچه‌هایی بزرگ و درشت‌تر اشاره کرد. بسیاری از صادرکنندگان نیز با توجه به همین علت روی این محصول برای صادرات گسترده و سودآور متمرکز می‌شوند.

روش‌های کشت گل محمدی خشک در ایران

تنوع آب و هوایی و نامحدود بودن اقلیم‌های کشت و برداشت انواع گل و غنچه با مصارف مختلف در ایران باعث شده تا تولید و کشت گل محمدی به صورت دیم و آبی امکان‌پذیر گردد. بر همین اساس بخشی از تولیدات این گل شامل برداشت انواع گل‌های محمدی از دشت‌ها و مناطقی است که به عنوان مزرعه کشت این گل شناخته نمی‌شوند.

در صورتی که محصول برداشت شده بدون هیچ گونه آبیاری یا تزریق سم و کود رشد کرده باشد، می‌توان از آن به عنوان گل محمدی ارگانیک یاد کرد. مهم‌ترین مشخصه گل‌های محمدی خشک و ارگانیک کیفیت و کاربردهای گسترده‌ای است که می‌توان در حوزه داروسازی و طب سنتی شاهد آن بود. از طرفی محصولات ارگانیک اصلی‌ترین گزینه‌ها برای صادرات به کشورهای اروپایی شناخته می‌شوند.

آخرین قیمت خرید گل محمدی خشک

با توجه به خشکسالی‌های پیش رو و همین‌طور افزایش تقاضا جدی برای مصرف و خرید گل‌های محمدی توسط خریداران داخلی و خارجی، خرید فوری بهترین نمونه از انواع گل‌های محمدی قیمت تمام شده منطقی‌تری را به همراه دارد. در حالی که با ورود به فصل‌های سرد سال و کاهش موجودی محصول در فروشگاه‌ها و مراکز فروش گل‌های محمدی باید انتظار قیمت‌های بیشتری را داشت.

بازرگانی گیاهینه فرصتی ایده آل را برای خریداران گل محمدی خشک فراهم کرده تا خرید این محصول در بسته بندی‌های 3، 5 و 10 کیلوگرمی با قیمت‌هایی واقعی و کاملا منصفانه تجربه کنند. خریداران می‌توانند برای کسب اطلاعات دقیق‌تر درباره آخرین قیمت خرید گل محمدی خشک با شماره تلفن‌های 09134255340 و 03195010041 در تماس باشند.

تیم تحریریه گیاهینه
تیم تحریریه گیاهینه
بازرگانی زرین گیاهینه یکی از پیشگامان عرضه ی کاربردی گیاهان بوده و گیاهان متنوع را با فرآوری های مختلف (ادویه، بذر، روغن و...) در دسترس عموم قرار داده است و حال با راه اندازی فروشگاه اینترنتی در تلاش است که بیشتر از قبل مخاطبان خود را راضی نگه داشته و راحتی را برای آنها به ارمغان آورد.
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها