زنجبیل
تولید و ارزش قیمت زنجبیل در کشور تایلند
23 دی 1399
تخم-شربتی-ریز
قیمت جهانی تخم شربتی وتولید این محصول در کشور هند در سال ۲۰۲۰
27 دی 1399

پیش بینی قیمت ادویه جات

آخرین بروز رسانی 28 آبان 1402 توسط Fateme amooshahi

قیمت ادویه ها از جمله گشنیز ، زردچوبه و زیره به دلیل محصول بیشتر و تقاضای ضعیف صادرات در ماه گذشته 5٪ به 7٪ کاهش یافته است.

قیمت های آینده گشنیز برای تحویل در ماه دسامبر در NCDEX 7.43٪ کاهش یافت و به 6،300 روپیه در هر 100 کیلوگرم رسید. زردچوبه با 6.32٪ کاهش به 5،525 روپیه در هر واحد پنجم رسید. و زیره سبز با 4.65٪ کاهش به 13755 روپیه هر پیمانه رسید.

میتش پاتل ، رئیس فدراسیون سهامداران ادویه جات هند گفت ، تقاضای صادرات از ماه سپتامبر 10 درصد کاهش یافته است که بیشتر به دلیل نگرانی از باقی مانده سموم دفع آفات ، رطوبت زیاد و رقابت از اوکراین و سوریه است.

پاتل گفت ، ممنوعیت اخیر مصر در واردات دانه زیره سبز از هند به دلیل نگرانی از سموم دفع آفات و 20 درصد محصول بالاتر از سال قبل ، قیمت ها را تحت فشار قرار داده است. وی افزود: “چین و بنگلادش به دلیل میزان رطوبت زیاد ، واردات رازیانه و زیره سبز را کاهش دادند. همچنین ، ارزان بودن عرضه گشنیز توسط سوریه باعث کاهش توان هند برای صادرات گشنیز در بازار جهانی شد.”

Paras Budhiraja ، MD ، Paras Spices گفت که در حال حاضر خریداران برخلاف سالهای گذشته که شش تا هشت ماه یا کل سال موجودی خود را خریداری می کردند ، خریدهای محدودی انجام می دادند.

“امسال تولید داخلی بسیار خوب بوده و قیمتها پایین باقی مانده است. از این رو ، خریدها محدود بوده و قیمت گشنیز ، زردچوبه و زیره سبز در سمت منفی ثابت بوده اند. با این حال ، در ماه های ژانویه تا فوریه ، یک تصویر واضح هنگام بود ایراجا گفت ، اوج تقاضا و سفارشات معمولاً می رسد.

آمیت گوپتا ، همکار پژوهشی ، مشاوره کدیا ، گفت: گزارشات مربوط به کاشت خوب گشنیز به دلیل در دسترس بودن آب کافی در مخازن منجر به کاهش قیمت در مکان و آینده شده است. “قیمت زردچوبه کاهش یافت زیرا تقاضا در بازارهای نقطه ای ضعیف بود و بیشتر معامله گران موجودی عظیمی را در اختیار داشتند. محصول زیره سبز در اوایل سال جاری بسیار بالا بوده است و روند کاشت فعلی از گجرات 156 درصد افزایش در سطح زیر کشت در 50،496 هکتار در مقایسه با همان زمان در سال گذشته نشان می دهد. در حالی که زمان زیادی برای رسیدن محصول واقعی به بازار وجود دارد ، بازرگانان روی فعالیت کاشت در کوتاه مدت تمرکز خواهند کرد.

بهترین زمان مصرف زردچوبه در روز چه موقع است؟

تیم تحریریه گیاهینه
تیم تحریریه گیاهینه
بازرگانی زرین گیاهینه یکی از پیشگامان عرضه ی کاربردی گیاهان بوده و گیاهان متنوع را با فرآوری های مختلف (ادویه، بذر، روغن و...) در دسترس عموم قرار داده است و حال با راه اندازی فروشگاه اینترنتی در تلاش است که بیشتر از قبل مخاطبان خود را راضی نگه داشته و راحتی را برای آنها به ارمغان آورد.
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها