هل امپراتور اکبر بنفش
هل امپراتور اکبر بنفش – هل اکبر بنفش مال کجاست؟
26 دی 1398
بهترین زمان خوردن چای سفید برای من چه موقع است؟
بهترین زمان خوردن چای سفید برای من چه موقع است؟
16 بهمن 1398

چای بلومینگ چیست؟ | خواص چای بلومینگ برای من چی بود؟

آخرین بروز رسانی 8 بهمن 1402 توسط Fateme amooshahi

چای بلومینگ یا چای گلدار یا چای توپی یکی از انواع چای محبوبی است که من امتحان کردن آن را به شدت به شما پیشنهاد می‌کنم. این چای قدمت بسیار زیادی دارد اما ممکن است افراد زیادی نیز هنوز آن را نشناخته باشند.

با این حال، مدتی است که نام آن بیش‌تر بر سر زبان‌ها افتاده است. چای بلومینگ به اعتقاد چینی‌ها، مظهر سعادت و عشق و ثروت است.

پیش از هر چیز دیگری، ظاهر زیبا و منحصر به فرد این دمنوش توجه افراد را به خود جلب می‌کند. شکل منحصر به فرد و خواص قابل توجه این نوع دمنوش از ویژگی‌های قابل توجه آن به شمار می‌روند.

برای خرید چای بلومینگ من فروشگاه گیاهینه را به شما پیشنهاد می‌کنم.

بلومینگ چیست؟

منشا چای بلومینگ دقیقا مشخص نیست اما قدمت آن به دوران چین باستان برمی‌گردد. جایی که این چای به عنوان یک چای سلطنتی و نشانه‌ای از ثروت استفاده می‌شده است.

چای توپی بلومینگ بسته‌ای از برگ‌های خشک کاملیا سیننسیس است که دور یک گل خشک پیچیده شده‌اند. برای این کار معمولاً از برگ‌های چای سبز استفاده می‌شود که مرطوب شده، سپس صاف می‌شوند و با دست شکل می گیرند.

بعد با استفاده از یک نخ خوراکی، یک یا چند گل به برگ‌های چای دوخته می‌شود و سپس برگ‌های چای به شکل پیاز/کروی در اطراف گل پیچیده می‌شود. این روش تهیه چای بلومینگ نه تنها تجربه نوشیدن یک چای خاص و زیبا را ایجاد می‌کند، بلکه به حفظ طعم چای و گل نیز کمک می‌کند.

من وقتی این چای را خیس می‌کنم، دسته‌ای از برگ‌ها منبسط می‌شوند و به شکل شکوفه‌ای در می‌آیند و گل داخل چای در حین باز شدن شکوفه در مرکز آن قرار می‌گیرد.

برای درست کردن بلومینگ از گل‌های مختلفی مانند: نیلوفر آبی، یاس، زنبق، اسمانتوس، گل رز و گل داوودی استفاده می‌شود.

فواید این چای نیز بسته به نوع گل و برگ چای می‌تواند متفاوت باشد، اما به طور کلی بلومینگ سرشار از آنتی اکسیدان است، پوست را تغذیه می‌کند، عملکرد متابولیک و ذهنی را بهبود می بخشد.

خواص چای بلومینگ

خواص چای بلومینگ

تولید کنندگان چای شکوفا شونده برای تولید این دمنوش لوکس و شگفت انگیز، بیش‌تر از چای سفید و چای سبز استفاده می‌کنند.

به همین دلیل هم بسیاری از افراد آن را با نام چای سفید توپی می‌شناسند. بدیهی است که همین امر موجب می‌شود که این دمنوش گوارا، همه خواص چای سفید و چای سبز را دارا باشد.

به علاوه، همان‌طور که پیش‌تر هم گفته شد، نوع گیاهان به کار رفته در چای بلومینگ تعیین‌کننده خواص آن خواهد بود. با این حال، مزایای عمده این محصول عبارت است از:

1. مقابله با سرطان

چای شکوفا شونده حاوی بسیاری از انواع آنتی اکسیدان‌ها بوده و از خواص ضد سرطانی برخوردار است.

2. کاهش وزن و فشار خون

آنتی اکسیدان‌ها و مواد دیگر موجود در این چای در پائین آوردن وزن و کاهش فشار خون نیز تأثیر گذار هستند.

اگر با مشکلات قلبی و فشار خون روبرو هستید می‌توانید طرز تهیه چای سماق را مطالعه کنید.

3. مقابله با پیری زودرس و مراقبت از پوست

وجود شمار قابل توجهی از آنتی اکسیدان‌ها باعث می‌شود که این دمنوش توانایی مقابله با رادیکال‌های آزاد را داشته باشد. رادیکال‌های آزاد از جمله مواد مخربی هستند که پوست را دچار پیری زودرس می‌کنند.

4. کاهش اضطراب

تیانین (theanine) از جمله آمینواسیدهای موجود در چای بلومینگ است که به کاهش استرس و مقابله با بی‌خوابی کمک می‌کند.

از دیگر خواص این محصول می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • محافظت از قلب
  • رقیق کننده خون
  • کاهش کلسترول
  • بهبود کیفیت خواب
  • سلامت دهان
  • محافظت از قلب
  • مقابله با سردرد
  • درمان سرفه (در صورت دارا بودن گل همیشه بهار)
  • برطرف کردن بوی بد دهان (در صورت دارا بودن گل یاس)
  • برطرف کردن خلط سینه (در صورت دارا بودن گل اسمانتوس)
  • آرام بخش و تقویت کننده ریه (در صورت دارا بودن گل زنبق)
  • تقویت کبد (در صورت دارا بودن گیاه جعفری)
  • تنظیم کننده گردش خون (در صورت دارا بودن گل سرخ)

با مطالعه موارد فوق متوجه می‌شوید که هر یک از انواع چای بلومینگ از خواصی اعجاب آور برخوردار است. بنابراین، بهتر است به تدریج و البته بسته به نیاز خود انواع مدل‌های آن را امتحان کنید.

روش تولید چای بلومینگ چگونه است؟

چای سفید توپی یک محصول دست ساز و ترکیبی از گیاهان مختلف است که با هنرمندی هر چه تمام‌تر به صورت توده‌ای از گل‌های خشک، ابتدا به هم پیچیده و دوخته شده و سپس، به همین صورت به بازار عرضه می‌شود.

هر یک از توپ‌ها، داخل غلافی از جنس الیاف نخ قرار گرفته و شکوفه گلی زیبا را در درون خود جای داده است. این توپک‌ها با قرار گرفتن در داخل فنجان یا قوری و غوطه‌ور شدن در آب جوش به تدریج شکفته شده و ظاهری خیره کننده پیدا می‌کنند.

کشور تولید کننده چای بلومینگ

چای شکوفا شونده برای نخستین بار در یکی از شهرهای کشور چین تولید شد. در حال حاضر هم چین یکی از تولید کنندگان اصلی آن به شمار می‌رود. با این حال، این محصول شگفت‌انگیز امروزه در برخی کشورهای دیگر جهان هم ساخته می‌شود.

آیا می‌دانید چای بهشت چیست؟ و طرز تهیه چای به و سیب چگونه است؟ برای آشنایی بیشتر با چای بهشت این مقاله را مطالعه کنید.

انواع چای بلومینگ چیست؟

انواع چای بلومینگ چیست؟

بدیهی است که انواع و خواص این چای به واسطه نوع گیاهان گوناگون جا گرفته در آن متفاوت خواهد بود. برخی از انواع چای بلومینگ حاوی گل یاس، گل سرخ، چای سبز، چای اولنگ، زنبق، گل همیشه بهار و بسیاری از گل‌ها و گیاهان دیگر است.

وجود هر یک از این گیاهان و ترکیبات متنوع آن‌ها با یکدیگر خواص مختلفی را ایجاد خواهد کرد.

طرز تهیه چای بلومینگ چگونه است؟

من چای بلومینگ را مثل بقیه چای ها دم می‌کنم و اتفاقا بسیار هم آسان است. کافی است یک قوری با ابعاد مناسب را در نظر بگیرید و یکی از توپک‌ها را در داخل آن قرار دهید. سپس، آب جوش را نیز به قوری اضافه کنید.

گل‌های زیبای بلومینگ به تدریج شکوفا شده و زیبایی بصری کم نظیری را ایجاد خواهند کرد. پیشنهاد می‌کنم برای دم کردن این چای از قوری و فنجان‌های بلوری و شفاف استفاده کنید که از زیبایی چای لذت ببرید.

بسته بندی چای بلومینگ

چای شکوفا شونده در بسته بندی‌های یک کیلوگرمی و دو کیلوگرمی به صورت عمده به فروش می‌رسد. از طرف دیگر، برخی از خرده‌فروشان هر یک از شکوفه‌های این چای را در بسته‌های مجزایی قرار داده و به صورت تک فروشی به علاقه‌مندان عرضه می‌کنند.

از دیگر انواع بسته‌بندی‌های مخصوص خرده ‌فروشی این دمنوش می‌توان به بسته‌های 10 تایی حاوی ده عدد شکوفه چای سفید توپی، بسته‌های 150 گرمی و بسته‌های 250 گرمی اشاره کرد.

لازم به ذکر است که برای محافظت از طعم و حفظ تازگی این چای در همه بسته‌بندی‌ها از پاکت‌های آلومینیومی استفاده می‌شود.

موارد استفاده از چای بلومینگ

چای سفید توپی به تبع ظاهر زیبا و لوکسی که دارد و به واسطه آن که مظهر زیبایی و عشق و ثروت به شمار می‌رود برای هدیه دادن و پذیرایی از عزیزان بسیار مناسب تلقی می‌شود.

انواع طعم چای بلومینگ

همان‌طور که پیش‌تر گفته شد، این چای از ترکیب گیاهان مختلف به وجود می‌آید.

البته، گیاه اصلی به کار رفته در این دمنوش چای سبز و در مواردی چای سفید است. بنابراین، واضح است که طعم غالب آن تشابه زیادی با چای سبز و چای سفید دارد.

با این حال، نوع گیاهان و گل‌های به کار رفته در آن نیز در طعم چای شکوفا شونده تأثیر گذار خواهد بود. در نهایت، با توجه به همه مواردی که گفته شد و با در نظر گرفتن جلوه بصری و خواص متنوع این نوع دمنوش استفاده از آن را به شدت توصیه می‌کنیم.

تیم تحریریه گیاهینه
تیم تحریریه گیاهینه
بازرگانی زرین گیاهینه یکی از پیشگامان عرضه ی کاربردی گیاهان بوده و گیاهان متنوع را با فرآوری های مختلف (ادویه، بذر، روغن و...) در دسترس عموم قرار داده است و حال با راه اندازی فروشگاه اینترنتی در تلاش است که بیشتر از قبل مخاطبان خود را راضی نگه داشته و راحتی را برای آنها به ارمغان آورد.
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها