خواص کتان
خواص دانه کتان و کاربردهای غذایی آن
4 مهر 1399
خرید ادویه خسرودار یا ریشه جوز از بازرگانی گیاهینه
خرید ادویه خسرودار و خواص آن
16 مهر 1399

نمک صورتی هیمالیا

خرید و قیمت عمده نمک صورتی هیمالیا

آخرین بروز رسانی 13 مهر 1399 توسط تیم تحریریه گیاهینه

بدن برای ایجاد تعادل آب و الکترولیت‌ها به نمک نیاز دارد. معمولا نمک معمولی برای آشپزی مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ اما نمک‌های پرخاصیتی نیز وجود دارند که نباید از آن‌ها غافل شد. نمک صورتی هیمالیا مشابه نمک معمولی است؛ ولی دارای موادی است که به آن رنگ صورتی روشن و زیبایی می‌دهند.

همین مواد باعث شده‌اند که این نمک از نظر خاصیت از نمک معمولی به مراتب سالم‌تر باشد نمک صورتی ۹۸ درصد کلرید سدیم دارد و دارای مواد معدنی مانند کلسیم، منیزیم و پتاسیم است و این مواد باعث شده‌اند تا رنگی زیبا و صورتی بگیرد.

 

منشا نمک صورتی و واردات آن

نمک صورتی به علت خواص زیاد در طب سنتی و کارآیی بالا، توسط پزشکان طب سنتی تجویز می‌شود و بسیاری از افراد از آن برای کاربردهای مختلف استفاده می‌کنند.

همانطور که از نام این نمک پیداست، آن را از کوه سربه فلک کشیده هیمالیا گرفته‌اند.

این کوه‌ها بیش از صدها میلیون سال پیش در زیر آب بودند و پس از اینکه از درآورده‌اند توسط خورشید نمک‌های آن‌ها تبلور پیدا کرده است.

نمک صورتی از منطقه پنجاب در پاکستان و نزدیک کوهپایه‌های هیمالیا می‌آید که از خالص ترین نمک‌هایی است که در طبیعت وجود دارد. واردات این نمک سالهاست از طریق کشور پاکستان انجام می‌گیرد.

 

 نمک هیمالیا چه خواصی دارد؟

نمک برای آرامش بخش عضلات، جلوگیری از فشار خون پایین، حفظ تعادل مناسب مایعات و جلوگیری از کم آبی بدن مناسب است؛ ولی آنچه که نمک هیمالیا را خاص کرده است وجود عناصری مانند پتاسیم منیزیم و کلسیم است که سبب با ارزش شدن این نمک شده‌اند.

به گفته برخی اطبا سنتی، نمک هیمالیا حاوی ۸۴ نوع ماده معدنی است که برای سلامتی شگفت انگیز است. نمک صورتی برای موارد زیر مورد استفاده قرار می‌گیرد:

  • نمک صورتی برای استحمام در آب وان اضافه می‌شود و اثر آن نه تنها برای فراهم کردن مواد مغذی مورد نیاز بدن است بلکه به عنوان یک سم زدا نیز عمل می‌کند. این نمک تبدیل به یک محلول یونی می‌شود که مواد سمی را از بافت‌های چربی و پوست بیرون می‌کند از این رو پس از حمام نمک شفا بخش احساس قدرتمندی و تازگی به فرد دست می‌دهد.
  • نمک صورتی PH بدن را تنظیم می‌کند و رفلاکس اسیدی معده را کاهش می‌دهد. از این رو برای جلوگیری از بیماری‌هایی مانند کاهش تراکم استخوان، سنگ کلیه اضافه وزن و… مناسب است برای این مورد محدود می‌توان نمک صورتی را با نوشیدن آن در هر روز جهت سلامت بدن به کار گرفت و همچنین برای بهبود دستگاه گوارش می‌تواند موثر باشد. اگر این نمک را با نمک طعام جایگزین کنید، قطعا بدنی سالم تر خواهید داشت.
  • سنگ نمک صورتی برای تصفیه هوا نیز در محیط قرار داده می‌شود.
  • شستشوی سینوسها با آب نمک صورتی باعث می‌شود که عفونت‌های این ناحیه به طور کامل از بین برود. عفونت سینوس، تاثیر منفی بر روی مغز، دستگاه گوارش و دستگاه تنفسی می‌گذارد. از این رو باید سریع‌تر از بین برود و بهترین درمان برای آن استفاده از آب و نمک صورتی است.

 

عواملی که بر روی کیفیت نمک صورتی موثرند

هرچه نمک صورتی شفاف‌تر و بدون تیرگی باشد کیفیت آن بالاتر است و این نمک‌ها به صورت سنگ در اندازه‌های مختلف، گرانول یا به صورت پودری مورد استفاده قرار می‌گیرند. پس بسته به اینکه در چه زمینه ای نیاز باشد می‌توانید نوع مناسب را تهیه کنید.

برخی افراد سودجو پودر نمک صورتی را با نمک معمولی مخلوط می‌کنند و به علت اینکه هر دو طعم مشابه دارند با قیمت بالاتر به فروش می‌رسانند.

از این رو باید برای خرید این نمک از مراکز معتبر اقدام کنید که مطمئن باشید نمک دریافتی نمک صورتی بدون مواد اضافی و اصل است. هر چه نمک شفاف تر و تمیزتر باشد، قیمت و کیفیت آن نیز بالاتر می‌رود.

 

خرید نمک صورتی از فروشگاه اینترنتی گیاهینه

مرکز فروش گیاهینه یکی از مراکز معتبر و خوش سابقه در زمینه انواع محصولات گیاهی، نمک‌های طبی و داروهای سنتی است.

برای خرید محصول نمک صورتی هیمالیا نیز به صورت تضمینی و اصل می‌توانید از فروشگاه گیاهینه به صورت غیر حضوری اقدام کنید.

برای این کار می توانید از طریق تماس با شماره های 09134255340 و 95010045-031  سفارش خود را ثبت کنید و از طریق پست، اتوبوس و یا باربری بسته خود را در اسرع وقت تحویل بگیرید.

 

تیم تحریریه گیاهینه
تیم تحریریه گیاهینه
بازرگانی زرین گیاهینه یکی از پیشگامان عرضه ی کاربردی گیاهان بوده و گیاهان متنوع را با فرآوری های مختلف (ادویه، بذر، روغن و...) در دسترس عموم قرار داده است و حال با راه اندازی فروشگاه اینترنتی در تلاش است که بیشتر از قبل مخاطبان خود را راضی نگه داشته و راحتی را برای آنها به ارمغان آورد.
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها